mandag, mars 08, 2010

Red Carpet

Vi setter i gang:

Sandra Bullock: En smal sølv/gyllen kjole med blonder i overdelen, utslått glatt hår. Fin!

Carey Mulligan: Svart stroppeløs kjole med videre skjørt som er kortere foran, mange påsydde detaljer i mange farger. Kort blond 60talls-frisyre, veldig Mia Farrow.

Vera Farmiga: Knallrødrosa voldsom volang-sak. Overraskende og samtidig fascinerende.

Anna Kendrick: Pudderfarget og drapert - akkurat som forespeilet. Men litt too much på et vis, jeg liker dem enklere.

Kathryn Bigelow: Sølvgrå og tettsittende, veldig veldig fin.

Meryl Streep: Stilig i hvitt! Avslappet i snitt og kjole, hun kler det godt. Chris March-design.


Penelope Cruz: Lilla prinsessekjole, bedre enn de Versacegreiene hun har hatt før, men veldig standard. Minner om kjolen til Keira Knightley for fire år siden, bare at den hadde en ukledelig skulderstropp.


Sigourney Weaver: Dyprød, enskuldret og drapert - veldig kledelig.


Mo'nique: Knallblå med mye draperinger i overdelen, "rett-ned"-skjørt. Stilig.


Maggie Gyllenhaal: Smal og stroppeløs kjole i blått og svart mønster, "akvarellmalt". Ikke umiddelbart det jeg liker best, men hun var veldig fin i den, og jeg liker at noen gjør noe annet.


Diane Kruger: Blek pudderfarget kremkakerysjekjole med svarte blonder her og der. Tommelen ned herfra, tror jeg.


Tina Fey: Wilma Flintstone. Men på en ok måte.


Cameron Diaz: Stroppeløs og gylden glitrende klassisk kjole fra Oscar de la Renta, Hollywood-hår over til den ene siden. En av aftenens mest glamorøse.


Kate Winslet: Nydelig til henne. Sølvgrå, stroppeløs, todelt og enkel fra YSL, utslått Hollywood-hår. Har sett henne i enda finere kjoler, men intet å utsette her.


Sarah Jessica Parker: Gulgylden lang silkekjole fra Chanel med sølv-diamant-detaljer og et bånd rundt halsen. Svært kledelig om enn noe utradisjonell.


Helen Mirren: Blek grålilla kjole i mye stoff med paljetter på fra Badgley Mischka - veldig kledelig og stilig!


Charlize Theron: Ajajaj. Nei nei nei. Syrinlilla, stroppeløs og tettsittende - med en underlig overdel.


Gabourey Sidibe: En svært kledelig lillafarge med mye draperinger og lyse detaljer. Hollywood-hår med bølger.


Mariah Carey: Tacky

13 kommentarer:

Hilde sa...

Argh, irriterer meg over NRKs sending. Jeg vil se på kjoler, ikke høre hva Vanessa Rudjord syns om dem. Enig med deg forresten, Kate Winslet er (som alltid) nydelig.

Pandora sa...

Min favoritt er garantert Anna Kendrick. Vakkert!

Glamourbibliotekaren sa...

Hilde: Haha, enig, jeg vil også se flere bilder fra røde matta istedet :D

Pandora: Ja, hun er fin, dog ikke helt på topp for min del :)

Leila sa...

Så enig, Hilde. Veldig skuffet over NRK.
Er bare veldig redd for at de skal prate for mye i studio, f.eks. når Alec Baldwin og Steve Martin lager moro, er jo endel av showet det og...

Kate Winslet, Charlize Theron og Jennifer Lopez er blant mine kjolefavoritter i år:-)

Glamourbibliotekaren sa...

så så, la oss nå være takknemlig for at de faktisk sender Oscar :) De kommer ikke til å prate oppå programlederne - studiostikkene kommer i reklamepausene.

Hilde sa...

Enig i det. Håper mange flere også sitter oppe og ser på, slik at NRK fortsetter å sende showet.

Flit About sa...

Var det ikke i overkant mange blå kjoler i år da? Har Avatar virkelig hjernevasket hele byen?
Jeg liker beskrivelsen av M. Careys kjolevalg. Noe sier meg at den beskrivelsen kan brukes neste år også. Og neste. Og neste...
Jeg tror jeg synes Bullock var flottest, overrasker meg selv der.

Ida Victoria sa...

"Mariah Carey: Tacky" haha.. Hun der, altså. Alltid For korte og for trange kjoler. Greier aldri å like den stilen hun kjører.

For min del var det ingen virkelig WOW-kjoler der i år. Favoritten er muligens Diane Kruger, selv om jeg syns kontrasten mellom svart og pudderrosa ble litt for sterk.

Takk for kjempefint Oscarsammendrag! (Både showet og kjolene.)

Glamourbibliotekaren sa...

Hilde: Samme her!

Flit About: Det tenkte jeg ikke over, men det kan vel hende Avatar har inspirert, haha! Dog ikke så mange spisse ører eller lange haler, med unntak av Ben Stiller da. Bullock var vakker i sin kjole, Carey hadde vel sitt motemessige høydepunkt i Hero-videoen fra 1993.

Ida Victoria: Enig, det var få WOW-kjoler, men jeg synes mange hadde funnet kjoler som kledde dem godt.

hege sa...

Hahaha! Da jeg var liten, hadde jeg en Barbiedukke med eksakt lik kjole som Vera Farmiga!
Nyyyyydelig! *grøss*

kristin sa...

Haha, Therons puppekjole vinner definitivt humorprisen hos meg! Overraskende nok er det SJP sin jeg liker best. Men det snittet der hadde nok blitt en sekk på oss andre.. :p

Glamourlektoren sa...

Er ingen SJP-fan, men hun er min favoritt her! Elsker både kjolen (med armbåndet til) og håret!

Fru sukker sa...

Hva med Zoe Saldana sin kjole, den synst jeg avr nydelig!!

Populære innlegg