tirsdag, januar 04, 2011

Å sitte her ved trebordet og titte ut på snøen som laver ned, med en kopp te, fyr i ovnen og fin musikk - det er alt jeg har lyst til å gjøre akkurat nå. Drømmen om å kunne ha hjemmekontor en gang i blant er blitt enda sterkere. Jeg trives så inderlig godt i mitt eget hus og jeg elsker formiddager ved spisebordet. Jeg kunne katalogisert flittig, dagen lang. Stått opp tidlig, jobbet i noen timer, tatt lunsjpause og en liten luftetur, lagt innpå mer ved, jobbet videre. Muligheten bør iallefall undersøkes.

Men jammen trives jeg kjempegodt på kontoret på jobben også. Det er fint å huske på nå når juleferien går mot slutten. (Jeg mangler egentlig bare en vedovn der.)


2 kommentarer:

Linn sa...

Nydelig:)

Line sa...

Eg kunne også tenkt meg en vedkonfyr her i biblioteket mitt i dag. Ute er det +/- 17 kuldegrader. Jeg skjønner du har mer katalogisering enn meg også. Jeg haar et skolebibliotek med videregående elever i, det er fint det også:-)
Kos deg videre i stua di

Populære innlegg