mandag, desember 19, 2005

Vintertørr hud

Om vinteren fyrer man inne, og det gjør luften tørr. Og dermed blir huden tørr. Dessuten er kontrastene mellom ute- og innetemperatur store, så enhver kan få litt hudproblemer på denne tiden av året. Jeg var så heldig å få en boks med The Body Shops Body Butter av min kjære her om dagen, og den er svært effektiv mot tørr hud. De finnes i mange herlige dufter - jeg har hatt flere tidligere, men den jeg fikk nå var Cocoa Butter. Yum! Ellers kan det være litt kjipt å gå ut i femten minus med vanlig fuktighetskrem - den kan faktisk fryse i huden og sprenge blodkar i kinnene - ikke spesielt lekkert.. Løsningen er å bruke en fet krem uten vann. Både Decleor og Darphin har slike balms som egner seg både som dagkrem på kalde dager og som nattkrem når huden er ekstremt tørr. Er det vind, lønner det seg dog å ha håret i hestehale e.l., ellers risikerer man at alt håret er klistret til ansiktet innen man kommer på jobb... (been there done that)

1 kommentar:

Anonym sa...

Min kjære får innmari tørr hud på vinteren, og vi er veldig glade i body butter fra Body Shop. Syns Shea Body Butter ikke lukter så innmari damete, så den er god på nybarberte kjaker også. Julegavetips?

Populære innlegg