torsdag, juni 15, 2006

Body Shop og L'Oreal

Det forbauser meg litt at Dame Anita Roddick har solgt Body Shop til L'Oreal. Body Shops "Cruelty free" anti-dyreforsøksgreie og anti-reklame er ganske langt unna den L'Oreal vi kjenner, med tåpelige tv-reklamer som namedropper fancy ingredienser ingen noensinne har hørt om. Roddick forsvarer det med at tanken var at L'Oreal ville lære av Body Shops etiske holdninger til både miljø og menneskerettigheter også når det gjelder business, men er det realitstisk? Vil L'Oreal skjerpe seg etter dette? Jeg må innrømme at jeg er en smule tvilende. Og at jeg synes det er litt kjedelig at alle mindre og uavhengige merker lar seg kjøpe opp av gigantene. Stila, Kiehl's.. og nå Body Shop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Som gammel Body Shop-traver ble jeg veldig, veldig skuffet. Tenk at hun har flagget ut. Og så til L'oreal?

Trist.

Anonym sa...

jeg er veldig skuffet også. kan ikke fatte at hun selger ut sånn. dårlig gjort.

Populære innlegg