søndag, september 03, 2006

Et hotell for glamourbibliotekarer


På Madison av. ligger et hotell som burde være midt i blinken for mange av oss. The Library Hotel ligger bare et steinkast unna Bryant Park og New York Public Library. Hør på dette:

"The Library Hotel in New York City is the first hotel ever to offer its guest over 6,000 volumes organized throughout the hotel by the Dewey Decimal System. Each of the 10 guestrooms floors honors one of the 10 categories of the DDC and each of the 60 rooms is uniquely adorned with a collection of books and art exploring a distinctive topic within the category or floor it belongs to."

Jeg klikket meg inn på 700-gruppen, og kunne velge mellom følgende rom:

7th.floor: The Arts

Room#
700.001 Architecture
700.002 Paintings
700.003 Performing Arts
700.004 Photography
700.005 Music
700.006 Fashion Design

Alt høres meget fristende ut! Når jeg blir rik, skal jeg reise til New Yok tre ganger i året og alltid bo på dette hotellet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk konsept! Satser på å vinne i Lotto (blir ikke rik av å jobbe på bibliotek) før jeg drar dit :)

Snart tretti sa...

Det hørtes jo helt nyyydelig ut! :) Genialt!

Skorpionkvinnen sa...

Enhver bibliotekar må bli salig ved tanken på dette hotellet! Men har en følelse av at lotto-gevinst eller plutselig arv må til før jeg bestiller...

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, det er et veldig morsomt konsept. Skal prøve å få i allefall en overnatting der neste gang!

Linda K sa...

åh dit vill jag! underbart ju :D

Glamourbibliotekaren sa...

Linda K: Absolutely!

Anonym sa...

Inte bara för bibliotekarier; även vi låntagare skulle gärna vilja bli bjudna att bo på detta superhotell.

Anonym sa...

Det biblioteket høres bare helt knall ut! Er ikke bibliotekar, men jeg skal til New York før jeg dør, med kona, og da må vi selvsagt bo et helt spesielt sted!

Og Godt Nyttår til deg, Glambibliotekaren! Bloggen din har virkelig vært en fin oppdagelse dette året, for både meg og kona! Jeg er virkelig nysgjerrig på hvem det er som skjuler seg bak det deilige pseudonymet, men når jeg spør folka på Deichmanske veit de ingenting ...

Hmm, jeg undres, kanskje de veit mer enn de sier ...

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg kan virkelig anbefale det! Og godt nyttår til deg også. Hyggelig at du og kona henger med!

Populære innlegg