fredag, september 29, 2006

Glamourkommentar fra leser

Hei!

Leste en liten notis i Dagens Nyheter (Sverige) at Sex and the City nå kommer med alle seks sesonger i en skoboks (jeg trodde den kom for flere år siden, men det er kanskje i Sverige den kommer nå). Litt syrlig stod det at man da kan underholde seg med å se middelaldrende kvinner bete seg som fjortenåringer. Jeg funderer da litt over to ting; er 35-40åringer middelaldrende? Beter virkelig 14-åringer seg som Carrie o co? Dette er vel strengt tatt ikke et glamourspörsmål, om man ikke skal leke Carrie å si: kan familiefritt liv rundt 35 väre glamoröst, eller blir man patetiske, middelaldrende liksomfjortiser?

Selv vil jeg hardnakket hevde at 35 ikke er middelaldrende, og jeg håper at fjortiser ikke kjenner seg igjen i SATC.

For det andre opptrer nå Audrey i en tv-reklame for et amerikansk merke! Det er et avsnitt fra en film som heter Kär i Paris og som jeg tror er Funny Face (hva er det med svenske oversettelser av filmtiltler? Rart den ikke heter hjälp- jag är modell). Jeg har ikke sett den, men tidligere nevnte avis skrev om dette, så litt tro på glamour har de vel fremdeles!

Sara



Hei Sara,
Det var da en ussel notis du hadde sett. Du har rett, skoboksen kom for to år siden, og den attituden er helt klart basert på uvitenhet. Vedkommene kan umulig ha sett noe særlig på serien, i allefall ikke med åpent sinn.. Jeg sier atter som Rob Lowe: "Forty is the new thirty", og trettiåra er på ingen måte middelaldrende. Men mange barn har dessverre så intenst behov for å være voksne så tidlig som mulig, det er jo egentlig litt trist. De som får lov til å være barn burde utnytte sjansen... Sånt forstår man aldri før det er for sent.

Har sett den Audrey-reklamen ja - det er Gap som bruker den for å reklamere for sine trange svarte korte bukser. De har ganske riktig rappet dansescenen fra "Funny Face", der Audrey spiller en svært intellektuell og lite glamorøs bokhandlerske (nesten bibliotekar..) som blir headhuntet som modell og sendt til Paris, kun for å oppsøke de små undergrunnskaféene der hennes intelligente beatnik-helter holder til. Der bryter hun ut i dans, en veldig morsom dans forøvrig, og dette har de altså brukt til å reklamere for Gap. Jaja.

mvh Glamourbibliotekaren

Ingen kommentarer:

Populære innlegg