søndag, september 10, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Little Black Dress (LBD)


Kjære Glamourbibliotekar,

Det virker som om du har en forkjærlighet for Audrey Hepburns stil, hvilken forøvrig er fantastisk! :) Jeg er ute etter en svart coctailkjole á la den på det vedlagte bildet.. Men har ikke funnet noe ennå, og lurer på om du kanskje har kjennskap til hvor en kan få fatt i noe lignende...?

Mvh Nina

Kjære Nina,
Den kjolen er fra filmen "Funny Face" og er antagelig designet av Hubert de Givenchy. Hvor man får tak i slike nå i dag og her i landet er jeg jammen ikke sikker på. Jeg tror man må saumfare alle loppemarkeder og bruktbutikker, men det sikreste er nok allikevel eBay eller vintagebutikker på nettet. Vintage Amore pleier å ha mye fint, men kanskje litt for mye åttitalls og litt for lite femtitalls. Andre vintagebutikker verdt å sjekke finner du på denne siden. Men det som kanskje er aller morsomst, er å bestille mønster fra f.eks. Old patterns (sjekk femtitalls-linkene, særlig de under "simplicity"). Få inspirasjon også hos Fashion Era. Hvis du ikke kan å sy selv, finn noen som kan hjelpe deg - en sånn kjole er verdt å investere litt penger i! Og ingen kommer til å ha maken.
Lykke til!

mch
Glamourbibliotekaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei, jeg har funnet en lignende kjole på Zara (med stropper i stedenfor ermer), og den har blitt min yndlingskjole.

Populære innlegg