fredag, oktober 06, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Ny jobb = Nye klær?

Kjære Glamourbibliotekar.
Du kjenner min haltende stil og mitt evige problem: Hvert år bestemmer jeg meg for å finne en stilren, elegant, tidløs, klassisk, voksen, lekker kåpe i svart eller koksgrått - og hvert år finner jeg først en festlig jakke/kåpe/yttergreie som går av med seieren. "Morsom", det er meg! Men nå skal jeg bytte jobb og vil gjerne være voksen og smart og lekker. Med begrenset budsjett, naturligvis. Kan jeg få noen gode kjøpetips, der det festlige elementet som jeg nok ikke kommer unna (gammel hund...) kan være i små detaljer i stedet for å utgjøre basisen?

(Sett at jeg hadde 3000 kroner og noen dager i Oslo, kommer jeg noen vei? Har nok dessverre ikke noe mer å avse i november, så dette er nok best case scenario...)

Hoved: Lekre innesko til jobb. Lekkert cardigansett tror jeg (det er nokså kaldt der jeg skal være...). Og pene bukser som ikke er dongeri, og som er lange nok? Og en genser eller to som ikke sklir opp og lager fjortisglipe?

Og til drømmene mine: Den lekre, mørke kåpa. Som er smal.

Hilsen festlig bibliotekar


Kjære festlige bibliotekar,
Aller først: Jeg synes slett ikke du har haltende stil! Man kan godt være litt festlig i blant, jeg har aldri tenkt på det som noe negativt hos deg i allefall (Pass deg dog for å gå i overfestlig-fella når du blir eldre, og ender opp med asymmetrisk frisyre - kort på den ene siden, pasjeklipp på den andre - og balanserer looken med én kort og én lang øredobb...). Anyway, du er heldig i år, for det er mange fine kåper/jakker der ute. Budsjettmessig bør du nok satse på noe fra H&M eller PopIn, eller Lindex/KappAhl for den del (har ikke sjekket der, men regner med de har en god del). Gensere og cardigansett kan du kjøpe på Bennetton, der har de jo tynne ullplagg i friske farger. De har noen i 100% kasjmir også, men de er litt dyrere. Dog kan det være fint å investere i én genser, mykere ull får du ikke. Innesko til jobb tror jeg nok også vi skal klare å finne til deg; f.eks. på Skoringen i Grensen. Eller Grensen Skotøimagasin. H&M har fine jobb-bukser og dressbukser og de er slett ikke dyre. 298,- tenker jeg.

Her er mitt budsjettforslag:

Kåpe: 1000 kroner
Bukser: 600 kroner (2 stk)
Gensere: 800 kroner (cardigansett eller flere enkle gensere)
Jobbsko: 600 kroner

Jeg håper du forstår at jeg herved tilbyr min personal shopper-tjeneste når du skal til pers? Jeg lover å tviholde på deg når du begynner å se lengtende mot de morsomme klærne..

mvh
Glamourbibliotekaren.

3 kommentarer:

Mari sa...

Tusen takk, jeg håpet på personlig shoppingservice! November er stikkordet. Får hive meg i sparinga så lenge.

Glamourbibliotekaren sa...

Gjør det! Så ses vi november. Jeg er kjent for å shoppe bedre for andre enn for meg selv :-)

Glamourbibliotekaren sa...

takk for det, kjære!

Populære innlegg