torsdag, november 16, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Antrekk til Dolly-konsert

Hei, Takk for denne bloggen. Jeg har allerede kommentert flere av innleggene, og tipset min venn glamourarkeologen om den, men nå er tiden moden for et spørsmål: Jeg er i likhet med deg den lykkelige innehaver av konserbilletter til Dolly Parton i Spektrum i mars (det er lenge til, men planlegging er jo halve gleden). Hva slags dresscode bør jeg legge meg på? Vi vi vil jo danse og ikke bare sitte på tribunen, så vi har billetter på gulvet foran scenen. Det utelukker vel stillett og sånt, dessuten tror jeg ikke jeg er villig til å investere i cowboyboots bare for denne ene kvelden. Uansett, jeg regner med å sove med hårruller kvelden før konserten, og skinnyjeans er vel et opplagt valg. Men min indre honkytonk-gal drømmer om frynsejakke og rhinestones, og det kan fort bli overkill. Hva mener du?
Partonesque hilsen Glamourantropologen

Hei, og grattis med billetter!
Dolly-antrekk: Min første tanke er noe rosa. Min andre tanke er noe utringet. Min tredje tanke er stramt belte i midjen. Min fjerde tanke er at disse tre tingene tilsammen er ganske langt unna den verden jeg befinner meg i... (Men nå er det jo ikke meg det gjelder) Du kan jo selvfølgelig tråle loppiser og bruktbutikker for et skikkelig cowgirlantrekk; frynsejakke og topp med skulderputer og et voldsomt skjørt, men det vipper jo fort over til karneval på den måten. Hvis man skal dresse seg opp til countrykonsert og samtidig ha glamouren i behold, tror jeg en guttejentelook med jeans og rutete skjorte er tingen. Ettersom det er in med ruter nå, finner du sikkert et eller annet uten å lete altfor mye. Dropp bootsene, helt enig. Joggesko er tingen på konsert. Og hvis du vil være riktig gjennomført med en dæsj harry - finn et lisseslips! Eller kanskje du kan finne en rysjete hvit bluse og en vest, sånn som Dolly hadde på Jay Leno en gang. Og heller satse på høyt hår og masse rouge...

Lykke til med planleggingen!
mvh
Glamourbibliotekaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi er tre statsvitere som kaller oss pink ladies (ettersom vi ville höye glamouren i Eilert Sunds hus) som også skal på Dollykonsert. Vi skal ha Dollyvorspiel, kanskje fler som vil komme? (Jeg må spörre vertinnen om det er ok også först)

Populære innlegg