onsdag, januar 17, 2007

Glamourspørsmål fra lesere: London

Det har kommet inn to London-spørsmål, og det ene haster litt - jeg overlater derfor oppgaven til dere lesere! Noen som vil anbefale noe for disse to? Svar i kommentarfeltet eller mail meg på glamourbibliotekaren@yahoo.com, så legger jeg det ut.


Hei!
Skal på venninnetur til London i helgen, og har allerede en lang ønskeliste. Men egentlig "trenger" jeg jo ingenting! Har derfor bestemt meg for heller å se etter noen få ting jeg virkelig liker, og unngå å komme hjem med enda flere svarte bukser eller andre ting som jeg opplagt har dekket behovet for, for veldig lenge siden. Med andre ord; basisklærne er på plass. Min egen tankebane går derfor i retning trenchcoat i en spesiell farge eller design, en kjole eller tunika og et par fine sko - men mest av alt noe elegant og kanskje litt klassisk men bohemsk tilbehør. Vesker og smykker også interessant! Denne helgen er siste med vintersalg og veldig gode tilbud, samtidig er det vel endel vårkolleksjoner på plass. De "vanlige" som Topshop, Zara, Gap og Next står på besøkslisten. Men kanskje du har noen spennende idèer til hva som kunne være fine ting å se etter, og kanskje noen tips om hvor? Reiselysten Månestråle


Hei
Vi er tre venninner tidlig i 20 årene som har bestillt tur til London i februar. Endelig ! :) Så jeg lurte derfor på om du hadde noen tips til steder / butikker hvor vi kan shoppe litt? Både klær, vesker og sko står på ønskelistene. Top Shop er selvfølgelig et must, men vi lurte på om du kjenner til noen andre butikker som kan anbefales for slunkne student-lommebøker ? Outlets utenfor byen, eller mindre butikker i andre områder enn de store handlegatene kanskje?
Håper du har tid til å svare :)
Hilsen oss tre


Noen som føler seg kallet til å tipse om fine butikker i London?

mvh
Glamourbibliotekar med litt dårlig tid

11 kommentarer:

Anonym sa...

Bicester Village(http://www.bicestervillage.com/bicester/home.asp) er et kjempeputlet med alt mulig av designermerker billig og ligger bare en liten togtur unna London (tog fra Marlyebone station).

Av kjedebutikker anbefaler jeg i tillegg Dorothy Perkins og deres personal shopping-tjeneste.

Anonym sa...

Det finnes mange shopping-guider for London på nettet, f.eks. denne fra TimeOut: http://www.timeout.com/london/features/2056.html

For litt spesielle ting liker jeg å titte hos Liberty, prisnivået er vel høyt men med salg kan man kanskje gjøre noen kupp? Ellers ville jeg sett etter britiske designere/butikker (for sko Russell&Bromley, L.K. Bennett, Audley). Syns man skal prøve å 'ramle' innom Selfridges også.

-t-

Glamourbibliotekaren sa...

(Tips fra Vibeke, som bodde der i noen år)

Selfridges – husk å utforske ALLE avdelingene – de har en avdelig for klær og assessoarer litt lenger bak!

Neal Street – sko, klær, og det lille ekstra

King Street – her handler London-folk, ikke så mange turister, så handleatmosfæren blir en helt annen

Westbourne Grove – her sitter paparazziene i bilene, for her handler kjendisene. Her finner du det du ikke finner andre steder (designerklær)

Pringle i Bond Street bruker å ha godt januarsalg på cashmere-gensere

For øvrig: mange av butikkene i Bond Street forstår virkelig hva ordet ”salg” betyr og kutter masse når de først kutter på prisen (de har jo masse å kutte av også da…).

Jermyn Street for skjorter (og ja, de har billigere skjorter enn Pink…)

Glamourbibliotekaren sa...

(Elins tips)

Kensington high street har en veldig bra vintage TopShop, og masse andre gode butikker.
Portobello Market er et must, men overbefolket. Husk å ta ut penger før dere kommer dit, laaang kø til minibanken.

Anonym sa...

liberty er et must, men sjekk også ut fantastiske vintage designer butikkar i kensington området.. kensington high street er også eit nydeleg område for window shopping!

Anonym sa...

Jeg er arkitektur student på 2.året i byen, og bor like ved favoritt området mitt:

Brick Lane og området rundt Spitalfields market øst i London, 5min gange fra Liverpool street station bør absolutt besøkes!
I dette området kan du finne alt fra vintage til designer klær i ulike kategorier. Sjekk ut butikken All Saints rett v Spitalfields market! Dette er et yndet søndagsmål for mange London- boere. Ellers så anbefaler jeg Hoxton, et området litt nord for Brick Lane, og spesielt Hoxton Square! Supre kafeer og restauranter på kveldstid....

God tur!

Glamourbibliotekaren sa...

Flere tips fra lesere:

*Urban Outfitters

*Mye kasjmir på salg rundt i hele byen, spesielt skotsk kasjmir. Obs obs!

Anonym sa...

Hej!

Jag var i London innan jul och hamnade på Upper Street, T: Highbury & Islington, av den anledningen att jag skulle möta en vän på en bar vid namn The Cedar Room, som jag rekommenderar starkt - utsökta cocktails och trevlig musik! I alla fall, jag strosade längs en del av gatan innan mitt möte och där fanns några både kläd- och inredningsbutiker, som jag tror kan vara av intresse för den här bloggens läsare!

Rekommenderar även Kate Moss favoritpub, The Golden Heart, på Commercial Street, Shoreditch!

Have fun!

Anonym sa...

Anbefaler Spitalfields Market og området rundt, 5 minutters gange fra Liverpool Street station. Jeg har selv en håndlaget italiensk skinnveske derfra, og har ikke tall på alle de gangene fremmede har stoppet meg og spurt hvor den er kjøpt.

Mange uetablerte designere har stalls på markedet, og det er mye flott å få tak i både nytt, vintage, smykker, vesker og andre accessoirer.

Forøvrig vil jeg anbefale Angel som shopping/cafédistrikt. Spesielt Upper Street mellomIslington Green og Highbury/Islington Tube st. Sjekk http://www.streetsensation.co.uk/islingtn/is_intro.htm

Hilsen Glamourantropologen

Anonym sa...

Dune er en absolutt favoritt, de har utrolig mye lekre sko der. Har ikke noe forslag til en eksakt Dune butikk, men det ligger en ved Covent Garden og en rett ved Bond Street. Det som kanskje er litt synd er at de tvinger deg til å ta med skoesken av sikkerhetsmessige årsaker.

I området rundt Covent Garden er det jo også mange små snedige butikker.

Ellers er Boots veldig ålreite.(iallefall de med en velassortert sminkeavdeling) Det finnes en i Bond Street - nær tube stasjonen.

Glamourbibliotekaren sa...

... og glamourbibliotekaren slutter seg til mange av tipsene her; jeg har vært på flere av stedene og syntes det var riktig gode forslag. Takk for bidrag alle sammen! Fint at leserne kunne utføre oppgaven når jeg selv ikke hadde tid! :)

Populære innlegg