mandag, februar 26, 2007

The Red Carpet


God morgen (!?) - Vi er i den magiske natten mellom søndag og mandag, den årlige våkenatten foran tv'n, og Glamourbibliotekaren rapporterer direkte i år som i fjor. The Red Carpet på tv, Oscarsendingen på nettstreaming med forbausende knallgod bilde- og lydkvalitet. Her er status idet stjernene ankom Kodak Theatre (- og om dere får feilmeldinger når dere prøver å åpne bildene, klikk på oppdater, så går det kanskje bedre) :

*Maggie Gyllenhaal stiller i en mørkeblå/svart kjole med et bånd over den ene skulderen og masse fjær nederst. Definitivt ikke gravid lenger. Nydelig og klassisk hår & makeup, røde lepper.


*Jodie Foster i en gråblå halterneckkjole med draperinger. Litt kjedelig kanskje, men hun kler den godt.

*Catherine Deneuve i den lille sorte med rosa brosje-aktig detalj, samt noe rødt i skjørtet.

*Emily Blunt fra Devil wears Prada i mørkeblå stroppeløs lang smal glitrende kjole fra Calvin Klein. Veldig fin makeup.

*Jennifer Lopez stiller i en lys rosa kjole med høyt liv med en brynje-aktig utringning... Gresk gudinne meets romersk gladiator, med 50talls-aktig hår, bob med bølger. Definitivt en av hennes bedre looks. Både fargen og modellen er veldig kledelig til henne, helst fra siden kanskje.

*Rachel Weisz i en gylden champagnefarget stroppeløs silkekjole fra Vera Wang, veldig elegant. Smykkene er vintage Cartier. Min favoritt fra i fjor, kanskje i år også? Hun er alltid nydelig.

*Cameron Diaz i bare skuldre i en hvit trang nittitalls brudekjole.... Og brunt hår; veldig mye bedre enn det svarte håret hun hadde forleden. Bittelitt bedre enn den skrekkelige kjolen hun hadde på Golden Globes. Cameron er enten hit or miss, sjelden midt i mellom. Men hun har fine grønne øredobber!

*Jennifer Hudson i en brun kjole med lommer.....!! Og en liten metallisk jakke med ond-dronning-krage. Glamourbibliotekaren says no.

*Jada Pinkett Smith i en mørk gul trang kjole med en underlig korsett-topp - not good. Hun ser ikke helt frisk ut, altfor tynn.

*Kelly Preston i leopardmønster. No no no. Meet the Flintstones!

*Helen Mirren i en svært kledelig ferskenfarget/gylden kjole med tettsittende topp og vidt skjørt med masse stoff og blomster. Christian Lacroix couture. Sånn vil jeg se ut når jeg blir 60!

*Penelope Cruz i rosa Versace; stroppeløs og trang med et voldsomt skjørt i fjær - litt vel flamingo for min smak... Men veldig fin på håret, diskret makeup, fine øredobber.

*Kirsten Dunst i en metallisk sølvkjole med gullveske. Chanel couture, også den med fjær. Veldig typisk henne, hun skiller seg alltid litt ut ved at hun sjelden stiller i prinsessekjoler.

*Anne Hathaway i en hvit stroppeløs Valentino med svart sløyfe over brystet... Ikke direkte minneverdig, tvertimot. Boring.

*
Beyonce i lysegrønt, en farge hun kler veldig godt. Litt usikker på kjolen, jeg er ikke så glad i så høye splitter.

*Gwyneth Paltrow ser ut som innsiden av en laks... havfruekjole i blek korallrosa stripete chiffon. Men hun kler den godt, få ville kledt den bedre. Fargen var mye mer intens live enn på dette bildet. Håret var fint, utslått og langt.

*Kate Winslet i lysegrønne draperier fra Valentino, elegant som alltid. Nydelig helhet, kjempefin på håret. Definitivt blant mine topp tre favoritter!


*Queen Latifah er elegant og enkel i svart. Utslått hår, lange øredobber, fin makeup.

*
Nicole Kidman kler rødt, men "hempa" i nakken gjør at hun minner litt om juletrepynt også. Det er noe underlig med proporsjonene...

*Meryl Streep går for en casual boho-look, rake motsetningen til hennes karakter i Devil Wears Prada.

*Reese Witherspoon med utslått hår, casual og fin. Kjolen er fin, og hun ser flott ut. Litt mer understated enn fjorårets voldsomme Dior-prinsessekjole, og det sømmer seg når man "bare" skal dele ut pris.


*Cate Blanchett helt til slutt - nydelig i sølvgrå Armani Privé, asymmetrisk med en bar skulder, og lilla steiner nederst. Definitivt på min topp tre - sammen med Rachel Weisz og Kate Winslet.


For å oppsummere: Jeg synes det var bedre enn i fjor. Jeg er egentlig litt fed up av stroppeløse kjoler, særlig når utringingen er som en horisontal B, men det ble slett ikke så ille som jeg hadde fryktet. Nesten ingen havfruekjoler, og de som var asymmetriske var smakfulle. De aller fleste hadde vært heldige med hår og makeup og smykker, få var overpyntet. Mye utslått hår i år, det er morsomt og løser opp litt.


Da er klokka over 06.00 og Glamourbibliotekaren takker for en begivenhetsrik natt med sending fra Hollywood. Nå må det litt skjønnhetssøvn til. Ciao!

8 kommentarer:

Anonym sa...

God aften! Ville bare si at det er flere som er opp i natten og ser på Oscar. Tenkte meg at du kom til å være oppe. Er helt enig i kommentaren om Cameron Diaz, ikke særlig fin kjole. Elsker Rachel Weisz, alltid vakker. Ser du det på tv eller internett?

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Rachel er nydelig. Jeg ser Red Carpet på tv og selve utdelingen streamet på nettet.

Anonym sa...

ikke glem portia de rossi:

http://www.geelongadvertiser.com.au/images/uploadedfiles/editorial/pictures/2007/02/26/Portia-De-Rossi.jpg

hun er min favoritt!!!

Anonym sa...

hei.
Hvilke kanal så dere på? Jeg var litt skuffet over å ikke få sett det, men går det på norsk tv?
takk for bra oppsumering

Glamourbibliotekaren sa...

Hei, Red Carpet-seansen ble sendt på kanalen Star (som vi har i vår UPC-pakke). Selve showet ble streamet på nettet via TVU, et program man må laste ned. Det ble ikke sendt på kanaler som man lett har tilgang til her i Norge dessverre. Men NRK sender en oppsummering en kveld denne uka, det er bedre enn ingenting!

paula sa...

cate blanchett er min absolutte favoritt. hun er jo helt gudommelig vakker! så dere mette-marits kjole under kong haralds bursdagsfeiring (tenker på den grå asymetriske, som faktisk ligner på flere av oscar-kjolene)? syns vår egen kronprinsesse har blitt mye modigere i klesveien i det siste, og har tatt skrittet videre fra de "sikre" klassiske draktene.

når det gjelder gwyneth paltrow syns jeg egentlig kjolen var ganske stilig,veldig modig gjort. men jeg skulle ønsket at hun hadde valgt oppsatt hår, gjerne med "glatte bølger" i vintage-stil

Glamourbibliotekaren sa...

Anette: Jeg har ikke fått med meg de kongelige kjolene ennå; jeg får ta en titt på dem. Gwyneth hadde sikkert blitt fint med vintagebølger i håret også, men jeg likte egentlig at det utslåtte håret brøt litt med stilen! :)

Glamourbibliotekaren sa...

Grorudpalmen: Har kun sett ett eneste bilde av den kjolen, og førsteinntrykket var vel heller... ikke så bra :)

Populære innlegg