søndag, juni 24, 2007

White Linen


Som de fleste av Estée Lauders parfymer, er White Linen veldig sterk. Én spray er nok, og gjerne langt unna.. Til gjengjeld er den min favoritt blant de klassiske Lauderparfymene. Mitt forhold til White Linen begynte våren 1986, da min mor kjøpte en flaske under en reise til Hellas. Derfor vil den alltid være en vårparfyme for meg. Den er i kategori blomsterparfyme med syntetiske aldehyder og sitron, men også med sandel- og sedertreelementer. Den ble lansert i 1978, og skal symbolisere den moderne freshe kvinnen som enhver ungjente drømmer om å være.

Toppnoter: Aldehyder, sitrusoljer, fersken

Hjertenoter: Roser, jasmin, nellik, syrin

Basenoter: Sedertre, sandeltre, honning, benzoin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Synes denne er litt søt og intens. Este Lauder har en annen veldig intens, sterk duft med et dobblet navn. Hadde en kollega som brukte for stor dose av den, men i LITEN dose var den nydelig... kan du hjelpe meg med navnet? lurer Astrid

Glamourbibliotekaren sa...

Hei, Alle duftene til Estée er intense når man bruker for mye av dem. Det må kun én spray til. De dufter jo forskjellig fra person til person også. Youth Dew er den klassiske og mest kjente - det er kanskje den du tenker på?

Anonym sa...

Hei, jeg kom på navnet når jeg leste svaret ditt, Private Collection het den.... en "voksen" duft. Takk for svar, du vet, det en kan gå en hel dag og lure... Astrid

Anonym sa...

Hva synes Glamourbibliotekaren om "Pure White Linen"?
Liker den originale selv, men kjøpte Pure for et år siden fordi den var litt mindre intens i min nese.

Glamourbibliotekaren sa...

Kaisa: Jeg synes egentlig de er to helt forskjellige dufter?!

Populære innlegg