tirsdag, juli 24, 2007

Eksklusiv duft fra Estee Lauder


Estée Lauder skapte i 1973 en parfyme som hun holdt for seg selv - hun brukte den selv og hun ga den til sine nærmeste venner. Den kom aldri ut på markedet. Hennes barnebarn Aerin Lauder gjorde det samme - men har nå bestemt seg for å dele den med resten av verden, etter å hatt den for seg selv og sine venninner i flere år. Private Collection Tuberose Gardenia er navnet. Den skal være inspirert av Estée, både hennes stil, hennes ånd, og hennes kjærlighet for gardeniaer og tuberoser (som egentlig er liljer). Jeg er spent på om denne parfymen i det hele tatt kommer til Norge. Den er svært dyr og selges bare på utvalgte steder - f.eks. Saks 5th ave. Om ikke den kommer hit, skal jeg alltids få sniffet den før eller senere, men jeg er veldig nysgjerrig på den ettersom jeg også er glad i gardenia (Tuberose også naturligvis, men der har jeg behovet ganske dekket gjennom andre parfymer som Michael Kors og Fracas). Ellers skal notene være appelsinblomst, syrin, diverse tresorter, jasmin, liljer, nellik og vanilje, og den skal være svært holdbar. Flasken med ren parfyme har stener på toppen - disse er inspirert av en kjent brosje av Josef Hoffman.

2 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, åhh vilket väldoftande inlägg ! Och sånt trevligt inlägg du hade den 19 juli om Cafe bagarstugan och en länk där till mej, tack, va kul! Och att ni besökte cafét! Ha en fortsatt bra sommar!! Mari.

Glamourbibliotekaren sa...

I lige måde - og takk for tipset om den fine kaféen! :)

Populære innlegg