onsdag, august 08, 2007

Finn stilen: Back to work


Følelsen av skolestart og ny giv tror jeg aldri forsvinner, samme hvor lenge det er siden man studerte. Ei heller dilemmaet "tviholde på sommeren eller mane fram høsten?" - men uansett, her er en "back to work"-collage for alle ferierende som må face the music i disse tider, stå opp tidlig og slepe seg avgårde til jobben! Nok en grunn til å gå for litt glamour i hverdagen altså, sånn at det ikke blir kjedelig å jobbe igjen. Grå shorts fra Proenza Schouler, grønn topp fra Sarah Jessica Parkers nye budget-kleskolleksjon "Bitten", grønne og litt underlige Mary Janes fra Anthropologie, blå veske også fra Anthropologie, nydelig "Arancia di Capri"-parfyme fra Acqua di Parma, øyeskyggeduo i grått og grønt fra Nars ("Ireland"), øreringer fra Accessorize, og Benefits BeneTint lip balm.

10 kommentarer:

Kamelon sa...

Det er så artig å finne en blogg som blir oppdatert så ofte! Og litt glamour i hverdagen er jo aldri å forakte. Takk for fantastisk lesestoff=)

Glamourbibliotekaren sa...

Hei, så hyggelig! Glamour i hverdagen er et must! Men alle må finne *sin* glamour, ettersom sånt er svært subjektivt :)

Anonym sa...

typsik problem du nevner der, tenk alle de dagene jeg har troppet opp i nye høstkjlær 1. skoledag for at jeg før tolv er svett og äklig. hmf.

står ovenfor et shopping- dilemma også, skal til london i slutten av september i fire døgn. nå er det jo på tide med nye høstklær, men skal jeg vente med å handle til jeg kommer bort dit, eller skal jeg ha kofferten full av nye klær? er student, så kan ikke gå for both. er forøvrig godt kjent i london,

mvh

glamourstudent

(som i dag har bestilt casablanca og degas poster til soverommet)

Glamourbibliotekaren sa...

Vent! Vent! INGEN grunn til å shoppe før du drar til London. Reis over med tom koffert. September er her før du vet ordet av det - jeg garanterer deg at klærne du har, holder til du reiser dit.. :)

Anonym sa...

Elsker Acqua di Parma! Men; er ikke egentlig denne en herrelukt? Eller er alle unisex?

Nanne sa...

Disse "finn-stilen"-collagene er utrolig flotte og veldig inspirerende! Det er et høydepunkt hver gang det kommer en ny! Selv pakker jeg ikke vekk sommerklærne riktig ennå - jeg har jobbet hele sommeren og reiser til Hellas i slutten av august! Der skal jeg oppholde meg i tre deilige uker:D Fin mulighet til å kjøre poolside/ beach-glamour med lekre tunikaer og accessories:)

Glamourbibliotekaren sa...

Wenche: Nei, disse blå er dameparfymer. De "gule" er en blanding av dameparfymer (Iris nobile) og unisex (Colonia) - men noen vil kanskje finne sistnevnte veldig maskulin.

Nanne: Takk, og god tur til Hellas!

Silje sa...

Glamourtorsdag på vei til Universitetsbiblioteket:
har kjøpt nytt blått hodeplagg med brosje på Noa Noa og da jeg skulle hente en plata på Apollon fikk jeg samtidig gratisbilletter til formiddagskonserten med Bergen Filharmoniske Orkester, Grieg og Profkoiev ( Proms-program). Den er i morgen, og jeg gleder meg til å synke inn i musikken!

alt godt fra Bergen, Silje.

Anonym sa...

Kjempefan av dine collager og gleder meg til det kommer en ny. Synes du lager collager med lengre mellomrom nå. Mangel på inspirasjon eller bare sommerferie?

Glamourbibliotekaren sa...

Haha, det er bra noen fører statistikk! :) Hyggelig at du liker collagene. Er de sjeldnere altså? Det finnes ingen logisk forklaring, er jeg redd.. Annet enn at det er det helt klart mest tidkrevende jeg gjør her i bloggen, så det er jo ikke alltid jeg har tid. Men jeg lover å skjerpe meg! :)

Populære innlegg