lørdag, oktober 13, 2007

Boketterlysning fra leser

Følgende mail kom fra Anna Lovinda i dag - noen kvikke lesere der ute som drar kjensel på denne historien?

Hei, kjære Glamourbibliotekar!

Her kommer en liten utfordring til deg og dine med-bibliotekarer der ute.

Min nevø hørte en lydbok da han gikk i fjerde, som han nå ønsker å kjøpe i papirutgave. Han husker ikke tittelen, men kan gjengi endel av innholdet.

Jeg skal prøve å videreformidle det så godt jeg kan:
En familie flytter inn i en leilighet der det tidligere har forsvunnet barn ifra. Dette vet ikke foreldrene, men barna finner det ut.
En natt blir foreldrene bedøvd med gass, og ungene blir kidnappet. De blir tatt med til en teppefabrikk, for å jobbe der.
Politiet i byen er korrupt, og de gjør ingenting med dette. Nå er det slik at onkelen til barna, jobber i politiet i nabobyen, og løser forsvinningen, slik at alt ordner seg til slutt!

Jeg ringte barneavd. på hovedbiblioteket i går, og hun gjorde en stor innsats for å hjelpe oss, uten resultat. Hun ringte til kollegaer som både hadde ferie og fri før arbeidshelg! :-)

Er det noe der ute som kjenner til denne boken? På forhånd takk!
Anna Lovinda

6 kommentarer:

Anonym sa...

hei. det finnes noe som heter barnebok-instituttet i oslo. de har hjulpet meg med å oppspore bøker fra min mors barndom, og de er kjempehyggelige. det kan være verdt et forsøk!

Anonym sa...

Synes å dra kjensel på denne. Arne Svingen - Tause skrik?

Anonym sa...

tror også det er "tause skrik"
=)

Anonym sa...

Arne Svingen kan det være, ja. Har skjønt at han er populær i den aldersgruppa.
Takker for gode råd, skal sjekke det ved første mulighet! :-)
Barnebok-instituttet er jo verdt å merke seg, for senere søken etter gamle bøker.

Mie sa...

Ser ut Arne Svingen stemmer :)
http://www.barnebok.no/middle.asp?page_id=1002&puel_id=1520

Glamourbibliotekaren sa...

Supert! :)

Populære innlegg