søndag, november 25, 2007

En perle på en søndag





Iskalde fingre og tær og knallrød nesetipp til tross, i dag fant jeg en riktig perle på markedet i Birkelunden. En dame solgte noe som så ut til å være dødsboet etter en finere vestkantfrue - hatter, vesker, nattkjoler, sjal, et par korallfargede leppestifter... og mellom bibelen og Czernys pianoetyder fant jeg dette: Et album utgitt i forbindelse med kronprinsbryllupet i 1929, altså Kronprins Olav og prinsesse Märtha. Fine bilder - Märtha var virkelig en elegant og moderne ung kvinne, og stilen på tjuetallet taler for seg selv.

2 kommentarer:

Guro sa...

så utrolig kult (jeg fant virkelig ikke noe bedre ord). Heldig du er, og vel verdt både kald nesetipp og luesveis (eller du går kanskje ikke for det siste alternativet ;))

Glamourbibliotekaren sa...

Åjo, luesveis har jeg rett som det er :) Denne dagen glemte jeg dog lue, hvilket var litt krise faktisk.

Populære innlegg