torsdag, november 29, 2007

Gave fra Tyrol



For et par uker siden kom det en hyggelig mail fra Tyrol, nemlig fra bloggleser Antares, som jobber som universitetsbibliotekar i Innsbruck. Hun fortalte at det franske kulturinstituttet i byen hadde donert en samling av gamle bøker til universitetsbiblioteket, deriblant en Audreybok... Og da tenkte snille Antares på meg! Og jeg takket selvfølgelig ja; dette ville jeg ikke gå glipp av. I går kom en pakke i posten, og inni lå altså denne boken. Tusen tusen takk, Antares!

baksiden

Den heter "Au risque de se perdre", eller "The nun's story", som ble tittelen på filmen der Audrey spilte nonne mot strømmen. Det er en av de filmene hvor hun virkelig får brukt sitt seriøse skuespillertalent (og ikke bare det humoristiske).

Mange fine bilder!

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh jeg husker jeg leste boka - den var veldig høytidelig og spesiell.. har ikke sett filmen, men kan tenke meg at Audrey var smellvakker som nonne! (ha ha ingen relasjon til min signatur)

Anonym sa...

Oh den filmen hadde jeg nesten glemt, ikke sett den på mange år. Husker vel egentlig bare slutten, der hun legger av seg nonnedrakten og går forsiktig ut i verden. For en hyggelig gave å få :)

Glamourbibliotekaren sa...

Glamnovisen: Og jeg som hele tiden har sett deg for meg som en av nonnene i Sound of Music..

Peanut: Jeg har ikke sett den på fem-seks år, så det er på tide å friske opp litt. Og bildene i boka ga meg enda mer lyst til å se den igjen.

Anonym sa...

For noen hyggelige lesere du har! Heldiggris:-)

Anonym sa...

Så koselig av Antares! Så ut som en fin bok. :)

Glamourbibliotekaren sa...

Fruen og Kaisa: Veldig hyggelig! Jeg oppfordrer herved alle til å følge Antares' eksempel! :-D

Populære innlegg