torsdag, mai 08, 2008

Glamourspørsmål fra leser: Oppbevaring av vesker

Kanskje noe sånt ikke hadde vært så dumt? (Obs! ikke mitt skap)


Hei!! Takk for inspirerende blogg&tips. Jeg er midt i vårsjauinga i hyller og klesskap. Har etterhvert mange, mange vesker, store vesker. Liker de kjempegodt men begynner å få plassproblemer. Har vel ganske normal garderobekapasitet. Vil ikke stue de bort heller, da blir de glemt er min erfaring. Har du noen råd?
Vennlig hilsen C.



Hmmm... jeg har ikke så fryktelig mange selv. Mine er lagret delvis i hattehylla i garderobeskapet og delvis på knagger i entréen. Jeg tror hyller kan være tingen, men estetisk sett er det kanskje best å være litt selektiv på hva man putter oppi dem... Kanskje leserne har flere tips?

mvh
Glamourbibliotekaren

13 kommentarer:

Anonym sa...

For en litt industriell oppbevaring: Kjøp store karabinkroker eller store ringer, og heng fra taket. Funker kanskje best hvis man har en litt adskilt krok, et walk in closet eller noe annet "lurt". Har hengt opp en del ryggsekker etc i boden på en liknende måte. Der er det netting mellom bodene, og sekkene henger i karabinkroker festet i nettingen.

Anonym sa...

Hej!

En sak som inte handlar om mode men väl om musik och kulturarv, svenskt sådant...

besök:

http://www.bevaramarinensmusikkar.se/


Tack på förhand!

Carolina, Karlskrona

Anonym sa...

jeg har mine i klesskapet, og prøver å være flink pike og ha dem i støvposene. og så henger dagligveskene i gangen.

Anonym sa...

Hva med å kjøpe en sånn hengehylle fra IKEA? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20104412

Mine vesker henger på kroker på innsiden av skapet, fordi det er plass til vesker "før" døren tar bort i jakkene.

Anonym sa...

Hvis du har plass til noen smale skoskap a la disse fra Ikea: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10109274 så kunne det vært en løsning kanskje? Men a) er veskene større enn dette og b) syns du det blir for gjemt unna?

Jeg bruker sånne skoskap til alskens rare ting som hoper seg opp i en gang: skokrem/ -børster, paraplyer, reflekser, bukseklyper for sykling...

Anonym sa...

Jeg har hengt opp to sånne hengehyller inni garderobeskapet i gangen. I den ene 'lengden' har jeg sko, og i den andre vesker. Fiffig, men ikke ubegrenset kapasitet.

Anonym sa...

Jeg har og MANGE vesker!Jeg har kjøpt en stumtjener som jeg har hengt alle veskene mine på. Og clutch-veskene mine står pent stablet på en liten vegghylle ved siden av.

Anonym sa...

Jeg holder en knapp paa aa kjoepe ei enkel bokhylle f.eks. paa Ikea. I den hylla man man lett sette opp vesker, sko og andre ting man gjerne vil se for aa bli minnet om samtidig som de er ordentlig arrangert i hylle i stedet for 'all over the place'. Og som flere sier; knagger og kroker kan jo supplere:)

ordensmenneske sa...

Anbefalar å ha veskene ståande på hattehylla. Eit godt tips er også å kjøpe fine oppbevaringsboksar du kan ha dei i. Ta eit bilete av veskene og fest på sida av boksen som vender ut. Slik finn du lett fram til dei.

Dersom ein skal henge veskene på krokar bør ein vere påpasseleg med å tømme veskene for alt innhald. Dei bør vere lettast mogleg. Då krokane er mykje tynnare og spissare enn ein arm, kan det lett skade handtaket dersom dei er tunge.

Hugs også å fylle ut veskene med f.eks. avispapir dersom du skal ha dei ståane over lengre tid. Slik mister dei ikkje forma eller får "knekkar" og rynker i skinnet/stoffet.

Anonym sa...

Et slags klesskap spørsmål: hvor får man kjøpt syrefritt silkepapir i Oslo?
Det skal jo være det beste for klær o.l hvis det skal pakkes bort. Og da trengs det jo en del...
Blir veldig glad hvis noen vet noe om dette :-)

Anonym sa...

Ang. syrefritt papir: Jeg tror jeg ville spurt på Papirgalleriet hos Norway Designs (en fantastisk butikk)

Glamourbibliotekaren sa...

ah, mange gode tips, også for oss som ikke har den helt store samlingen vesker!

Sunniva sa...

Jeg hengte faktisk de fineste veskene mine opp på veggen før. Det funka. Nå oppbevarer jeg en god del av veskene mine i pene esker, der jeg har notert innholdet på lapper på utsiden, slik at jeg lett kan finne ut i hvilken eske veska jeg leter etter ligger.

Populære innlegg