mandag, juni 23, 2008

23. juni glemmer jeg aldri



God morgen! Det er mandag, det er sankthansaften, og det er fire år siden glamourgemalen fridde til meg. (Dette har jeg fortalt flere ganger før, men det skader vel ikke med en liten reprise?) Vi var i New York en sommer, bodde i en leilighet på Upper West, ikke langt fra Morningside Heights og Harlem. Jeg hadde en plan om å gjøre en liten photoshoot utenfor Tiffany's, med solbriller, perler, oppsatt hår, kaffe og en Danish. Og svart boatneck-topp. Dette ble utsatt et par ganger, men en dag sa glamourgemalen at NÅ må vi til Tiffany's! Vi gikk en runde på Upper East utenfor huset der Holly Golightly bodde i filmen, tok bilder, pratet med en forbipasserende eldre mann som fortalte om innspillingen (han hadde bodd der i mange mange år og husket filmsettet godt), og til slutt gikk vi til Tiffany's og tok bilder. Jeg stod der med min Danish og min kaffe og glamourgemalen knipset løs. Bildene ble så som så, spisebilder er aldri heldige... Men etterpå, da jeg snudde meg for å gå videre, dro glamourgemalen meg inntil seg og hvisket det store spørsmålet inn i øret mitt og det var jeg overhodet ikke forberedt på. Tårer og latterkrampe, og mennesker overalt. Jeg måtte sette meg ned på en benk for å komme til hektene igjen. En sjokkopplevelse, men på en morsom måte!

Vi feirer dagen i dag sammen med gode venner, bål på stranden (hvis oppholds) + nyfødte små kattunger som skal koses med.
Ha en fin sankthans, alle sammen!

24 kommentarer:

Fornuftig forsker sa...

Gratulerer! For et romantisk frieri!

Micha sa...

Det vitner om en mann som virkelig evner å SE sin kjære, med alt hun er av interesser, drømmer og særtrekk, for så å møte/omfavne henne akkurat som hun er. Det er magisk å bli sett og møtt på den måten. :-)

Anonym sa...

Grattis! Ble skikkelig misunnelig ang. de kattungene. Beste som fins...

Anonym sa...

Gratulerer med dagen :)

Selv om jeg har lest historien mange ganger før fikk jeg en tåre i øyekroken, og et lite håp om at jeg kanskje en gang finner en mann som jeg kan oppleve noe så fint med.

wine-fueled narcissism sa...

Snufs, så vakkert. Kan tenke meg at han hadde sommerfugler i magen, og gledet seg til å spørre. Måtte vi alle velsignes med et slikt vidunderlig frieri en dag, og enn så lenge er jeg svært lykkelig som kjæreste. :)

Gratulerer med dagen!

Glamourbibliotekaren sa...

Forsker: takk! :)

Micha: mmm... han er den beste.

Anonym: Ja, jeg gleder meg!

Ingeniør: Historien kommer på nytt om et år, håper du henger med da også! :)

Wine-fueled: Takk! Sommerfuglene var nok der, ja.

Smilla sa...

Romantisk! :O)
Kos deg med kattungene i dag du - bål på stranden spøker det for...

Anonym sa...

Å, så romantisk!
Ble helt rørt jeg nå:)
Det er en snill mann du har, og som vet å sette pris på deg:)
Ønsker dere alt godt på dagen, og kos dere med småpusene.
Her skal Sankthansaften feires sammen med min søsters familie med grilling i hagen og god vin til:-D

Anonym sa...

St.Hans er virkelig romantisk.

Idag har min kjære ingeniør og jeg18-års bryllupsdag (og fortsatt gir Han meg sug i magen og røde kinn......), noe som skal feires med litt god mat og drikke, og vi er midlertidig barnløse for anledningen.

Takk for at du deler små og store øyeblikk med leserne!
Gi de små kattungene litt ekstra kos fra en annen katteelskende bibliotekar ;-)

Ingvild sa...

Åh sukk, sier jeg bare. Du er veldig heldig!!
God St.Hans feiring!

Glamourbibliotekaren sa...

Smilla: Japp, stakkars kattepusene aner ikke hva de har i vente :)

Glampl: Ja, han er veldig snill og god!!! Ha en fin st.hans du også!

Anette: Gratulerer med dagen!!

Ingvild: Ja, jeg er heldig :) Og ydmyk og takknemlig :)

Anonym sa...

Da ønsker vi oss inderlig bilder av glamourkattungene!

Ingvild S L sa...

MEN hva hadde gemalen på seg den dagen...?

Jenny B sa...

Ett underbart minne av en riktigt speciell dag! Bäst av allt är att två fina människor som är så bra för varandra hittade varandra.

Anonym sa...

Hele frieri-seansen deres er så søt. :) Virkelig noe å fortelle hvert år. Gratulerer masse!

Kos dere med småpusene. Hvor små er de? Lukten av pusunger som er bare noen uker er det mest beroligende i hele verden!

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: åå, de var så søte... men helt svarte, og moren var svart, så jeg tror ikke jeg fikk til et eneste klart bilde av dem!

Ingvildpingvild: Det husker jeg sannelig ikke. Shorts og t-skjorte, vil jeg tro! Det var en svært varm og luftfuktig New York-sommerdag.

JennyB: Jaaa, vi er heldige :)

Kaisa: Takk! om et år blir det reprise! :-D Kattepusene er to uker gamle og hylte fornærmet "miiii! miiii! miiiii!" og spriket med bittebittesmå poter og klør da jeg løftet dem opp..

Anonym sa...

Å, herreguud - så romantisk! Han har sansen, han gemalen din, altså. Men, valg av 'metode' osv sier jo ganske mye om deg også ;).

Min gemal fridde kl.00:30 1/1-00, midt foran øynene på alle vennene i nyttårsselskapet. Jeg stirret målløst på ham i noen sekunder, mens alle venninnene hylte begeistret :D

Britt Åse

Anonym sa...

Så deilig å lese - og så fint at du deler det med oss !

Glamourbibliotekaren sa...

Britt Åse: Morsomt! Den følelsen er ubetalelig. Man tror liksom man er så laidback at man tåler alt nå til dags, men plutselig mister man fotfestet :-D

nn: Bare hyggelig - en årlig tradisjon, hehe.

Anonym sa...

-heldigvis for at man fortsatt kan miste fotfestet litt når det er (glad-) grunn for det!
(Britt Åse, -denne gang pålogget)

Grorudpalmen sa...

Du må fortelle gemalen at han er helt uaovertruffen i avdelingen for romantiske frierier! Skulle ønske han kunne ta min ellers så fabelaktige mann litt i lære her, for jeg føler meg som en av deltakerne hos Dr. Phil, hvor jeg tar meg selv i stadig å forbitres over aldri å ha blitt fridd til på skikkelig vis - enda vi giftet oss for 7 snart år siden etter 14 år som kjærester :-( Phu, lang setning der ;-D

Grorudpalmen sa...

Hehehe, i innlegget over ser du hva søvnløshet gjør med en pedantisk rettskriver...

Glamourbibliotekaren sa...

Birgit: Du får maile Dr.Phil og lage litt tv-underholdning av det! Eller hvorfor ikke ta det til Jerry Springer, så blir det litt action også. Jeg lover å sitte i publikum og brøle BUUUUUU.

Unknown sa...

Tillykke!

meget romantisk historie

God St.Hans

Populære innlegg