onsdag, juli 09, 2008

Love Lula

Love Lula er en heløkologisk og parabenfri nettbutikk som jeg gjerne kan anbefale. De fører mange merker, f.eks. Green People, Erbaviva, Weleda, Burt's Bees, Badger, Dr. Bronner osv. (Noen av disse er å få tak i i Norge, men da betydelig dyrere)

Som ikke-EU-medlem kan man registrere seg for å få handle uten å betale VAT, altså tax-free. Vent dog med å bestille til du har fått bekreftet registreringen.. det tar et døgn eller to. Kjappe er de også - jeg bestilte på en onsdag og hadde pakken lørdag.

I stedet for bobleplast var pakken fylt opp med et slags trespon. Miljøvennlig all the way.

13 kommentarer:

Ragnhild sa...

Wow! Tusen takk for tips om både nettstad og det med tax-free! Eg har brukt nettstaden So Organic så langt, men det var masse krøll fordi dei ikkje hadde merka verdien av sendinga på pakken, og eg fekk tollkrav og greier (sjølv om det var under 200 kr - men det gjekk bra til slutt)
http://www.soorganic.com/cart.php

Men kvar registrerer ein seg for å handla tollfritt? Og korleis veit posten dette når pakken skal ut i postkassen min?

Diggar nett-kjøpetipsa dine!

Glamourbibliotekaren sa...

Det er ikke tollfritt - du må fremdeles holde deg under 200 kroner, men de trekker fra den engelske VATen når du har registrert deg og surfer rundt på sidene deres. Altså, prisene du da får oppgitt er uten engelsk moms, og det er de man (som nordmann) forholder seg til. Du får mao mer for 200 kroner enn dansker og svensker osv :)

Anonym sa...

Mens vi "dansker" behøver ikke tenke på 200 kr grensen i det hele tatt.. ;))

Mari - Escape In A Book sa...

Takk for et flott tips!

Vet du om alle produktene er "sunne" produkter? Det finnes jo ettersom jeg har forstått organiske produkter med stoffer som ikke er så bra også(men det er muligens produkter som bare har en liten andel av organiske ingredienser). Jeg leste det på nettet et sted men nå husker jeg ikke helt hvor.

I England har de jo en egen sertifisering for organiske produkter som møter visse krav, de får da merket til Soil Association. Jeg har lett og lett etter en shampoo som har den godkjenningen og som finnes i nettbutikker som sender til Norge. Uten hell.

Jeg ser de har Certified Organic merke, men vet ikke om det er like strengt.

Men det er kanskje uansett bedre enn uorganiske produkter?

Innlegget ble kanskje litt rotete, men dette er et tema som opptar meg litt om dagen. Prøver å inkludere flere organiske produkter inn i husholdningen vår.

Glamourbibliotekaren sa...

Malou: Men dere må betale fullpris inkludert VAT, hehe :)

Ladybug: Jeg vet ikke mer enn det som står på websiden. Økologiske produkter får jo alltid kritikk for alt mulig av skeptikere, og de kan jo inneholde enkelte ingredienser som noen er allergiske mot, men jeg tror nå allikevel at de er bedre for kropp og miljø enn det man kjøper på Rimi. Jeg har iallefall ingen skrupler mot å velge økologisk :)

Anonym sa...

Har du noen produkter å anbefale fra denne siden? Jeg liker alltid å teste nye produkter, og her var det ingen jeg har kjennskap til!

Anaruh sa...

Takk, takk, takk! Dette var en nettbutikk etter min smak! Mange av mine favorittprodukter finnes her. Tror det blir vanskelig å holde seg under 200 kr grensa da, men...

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Jeg liker Weledas produkter veldig godt. De finnes forøvrig her i Norge også. Sitrondusjsåpen, Iriskremen til ansiktet.. mye fint. Og Dr Bronner-såpene.. Badger-balmene er fine. Og Laveras epleshampoo lukter godt! Jeg tror det er bare å prøve seg fram, egentlig :)

Anaruh: Ja, man må stålsette seg tror jeg :)

Anonym sa...

Jeg kan anbefale merket Triology. Everything balm er fantastisk god!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for tipset! :)

Anonym sa...

Noen som har handlet produkter fra www.onlyorganic.no? Er en del spennende der og til bra priser synes jeg.

Mari sa...

Jeg oppdaget nylig denne siden, og jeg synes den er fantastisk! De fører Neals Yard, som er et av yndlingsmerkene mine, men umulig å få tak i her til lands.

Siden dette er et gammelt innlegg, tenkte jeg det var verdt å påpeke at de nå har fri frakt til Norge. Hurra!

Glamourbibliotekaren sa...

Wow! Fri frakt er jo strålende! :)

Populære innlegg