søndag, oktober 19, 2008

Glamourbibliotekaren baker igjen

Her om dagen forsøkte jeg å lage en smuldrepai med litt sunnere ingredienser: Jeg byttet ut hvetemel med økologisk spelt, reduserte sukkermengden, puttet oppi havregryn og kokos.
Resultatet ble meget vellykket! Men spør meg ikke om oppskriften; jeg tok det litt på frihånd. (Det finnes sikkert en million oppskrifter på nettet som kan brukes)

Bringebær fra glamourgemalbestemors hage...


...supplert med frossen bærblanding fra butikken...





...Voilà!

10 kommentarer:

Ingvild S L sa...

Mmm, ser helt fantastisk ut! Du er flink!

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg tror vi skal kalle det flaks! :)

Anonym sa...

Dette så bare fantastisk godt ut nam nam.... må nok prøve å bake slik selv. I helga serverte jeg "kladdekaka" med vanilje is og det ble en slager! Farlig godt! Takk for inspirasjon!

Anonym sa...

Ble det veldig smulete, eller gaar det an aa spise med gaffel (vs skje)? Ser veldig forlokkende ut:)

Anonym sa...

Den der skal jeg legge inn en dag vi føler for å være litt syndefull :-D
Kladdekaka, omtrent som du lager din, har vært en supersuksess her i årevis. Tenk at noe så enkelt kan være så godt!

Jeg mener også at du har vært flink. Sikkert ikke flaks.

Glamourbibliotekaren sa...

Lille My: Ingen årsak!

Alter Ego: Min ble kjempesmulete, kanskje fordi den var i overkant tørr. Valgte skje :)

Hagenpåhytta: Joda, flaks, haha :)

Frk.Badegakk sa...

Det så bare grisegodt ut da...!!! Skulle få lyst på kake nå som man ikke har bil og butikken ligger x- antall km så i lende *peke*

Men jeg har ispinner i frysen.
Så det så.

=D

Anonym sa...

Lekker pai! Kokos og havregryn er alltid en utmerket kombo. Ellers- ser du har kastet deg på Ad Free-blogg-bølgen. Utrolig bra! Du har den beste mote og livstilsbloggen,lady (c:

Glamourbibliotekaren sa...

Frk.Badegakk: Du får kaste deg over fryseren!

Virrvarr: Takk for det! Ja, her kommer aldri annonser og stygg reklame, det skal jeg love deg.

Chamaedrys sa...

Ikke dårlig, du er flink!

Populære innlegg