fredag, november 07, 2008

Playing hooky

En annen cappuccio; i Roma for to måneder siden


Spur-of-the-moment-ting på en fredag når regnet plasker ned og man er ferdig med de viktigste arbeidsoppgavene og klokka er bare tre: Stikke av fra hele greia, raske med seg en dårlig reserve-paraply som slår seg sammen hele tiden, løpe til favorittkaféen og sitte der med en cappuccino i vinduet og lese boka man heldigvis hadde i veska. Og glo på alle som stresser forbi fordi de ikke har paraply eller regnjakke. Lese litt mer. Også gå hjem etterpå.

Playing hooky er undervurdert.

5 kommentarer:

Ingvild S L sa...

Godt det er flere enn meg!
Jeg “rømte” fra felleslunsjen på planleggingsdagen , de andre skulle på Egon (never, ever never!)
Jeg løp bort på min favorittcafê, hvor min venn bak disken heller melk i kaffen min uten at jeg trenger å spørre, hadde en herlig surdeigstoast med tapenade og fikk være “prøvekanin” for espresso-gratine med vaniljeis.
Nydelig dag og starten på en god helg!

Glamourbibliotekaren sa...

Bra prioritering, helt klart!

Anonym sa...

Hva er favorittcafèen din, da? Min er nok Java på Sankthanshaugen.

Glamourbibliotekaren sa...

Kaffegram på Sagene. Like liten som Java var i gamle dager, omtrent. Veldig bra.

Anonym sa...

Ah, den, ja. Må prøve den en dag.

Populære innlegg