onsdag, februar 11, 2009

Soundtrack


Nå kan du lytte til glamourbibliotekar-approved soundtrack mens du leser bloggen. I margen til høyre finner du en riktig stygg spiller som jeg har forsøkt å pynte på så godt jeg kunne, men musikken er i allefall veldig fin - og byttes ut med jevne mellomrom. Trykk Play!! Klikker du på de to rare pilene øverst i høyre hjørne av spilleren, kan du velge om spilleren skal spille de 25 låtene i tilfeldig rekkefølge.

Obs! Funker visst ikke i Internet Explorer, prøv f.eks. Firefox, Safari eller andre nettlesere istedet.

30 kommentarer:

Anonym sa...

Så spennende da, men jeg kan ikke se "spilleren"? Kanskje hvis jeg venter litt.... Mvh Astrid

Anonym sa...

Glamourbibliotekaren med soundtrack! O lykke!

Anonym sa...

Hmmm, jeg kan heller ikke se spilleren. Kan det ha noe med nettleser å gjøre? Jeg bruker pt IE.

Ragnhild sa...

Aaah, så diggg! Tusen takk! Kvar fekk du tak i spelaren?

Glamourbibliotekaren sa...

Astrid & Hagenpåhytta: Kanskje? Den kommer opp i både Firefox og Safari i allefall.

Lauren B: Hurra!

Ragnhild: playlist.com!

Anonym sa...

Hva du kan!

Blondie sa...

Häftigt altså! :D

Anonym sa...

jeg ser en tom ramme - som jeg antar spilleren skal være i. Neste prosjekt blir mao å bytte nettleser!

Anonym sa...

Jepp! den kommer opp i Google Chrome

Anonym sa...

Wow!! så mye braaaa :-)

Anonym sa...

Så fantastisk! Jeg liker musikk godkjent av Glamourbibliotekaren. :)
Jeg håper du lar musikken stå noen dager, for den er for vakker til å bli byttet ut med en gang.

(Jeg bruker Opera som nettleser, og den fungerer der)

Glamourbibliotekaren sa...

Hei alle, det KAN hende jeg bytter ut spilleren med en som alle nettlesere takler, men jeg må gjøre litt research først. Det ser ut til at den funker i alt annet enn explorer i allefall :) Enjoy!

Anonym sa...

Hvilken Bach-innspilling er det?

mvh Sigrid

Anonym sa...

...cello-suitene, altså ;) (så plutselig at det var mer Bach på spilleren)

Sigrid

Glamourbibliotekaren sa...

Aner ikke :) Metadata blir visst ikke høyt prioritert hos playlist.com.. noe som også gjør at jeg tenker å bytte til noe annet der man faktisk får vite hvem som spiller og fra hvilken plate det er hentet. Det skjærer en musikkbibliotekar i hjertet å ikke kunne legge fram riktige opplysninger!

Anonym sa...

Nå ble jeg veldig nysgjerrig... Håper det blir tilgjengelig i Explorer også:-)

Anonym sa...

Å, god idé! Håper musikken blir tilgjengelig for oss med Explorer også : )

Anonym sa...

Åh så my fin musikk! Tusen tusen takk! :)

ps. alle dere med IE.. bytt til Firefox, mye bedre! ;)

Anonym sa...

Kan du få spilleren til å virke i Internet Explorer også? Det ville være kjempefint!

Anonym sa...

Så flott! Koser meg med musikken nå, deilig med en avveksling fra radioen :)

Takk forresten for at man må selv trykke på Play for å starte musikken, enkelte nettsteder med musikk som starer automatisk skremmer vettet av meg :)

Anonym sa...

Utrolig bra, Glambib! Jeg er imponert :)

Til dere som ikke får den til å funke i IE, det er bare å laste ned firefox på deres hjemmeside og spille løs. Er en bedre nettleser og tar ikke opp mye plass.

Anonym sa...

Mange har ikke lov til å laste ned noe som helst på jobb-pc..

Anonym sa...

Sigrid, lurer på om det kan være Yo-Yo Ma sin innspilling fra 80-tallet, høres litt sånn ut, men just a guess :-)

M

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg sjekker muligheten for andre spillere! Men jeg tror nok den beste løsningen for øyeblikket er å bruke en annen nettleser enn ie, og har man ikke lov til å laste ned noe annet på jobben (det har ikke jeg heller), får dere glede dere til å høre på når dere kommer hjem :)

Og ja, det er Yo-Yo Ma, nå har jeg sammenlignet innspillinger. :)

annikken - osloliv sa...

Bra tiltak!

Den første cellosuiten bringer gode (og litt slitsomme) minner - den har jeg hørt lillesøster øve på MANGE ganger:)

Anonym sa...

Takk for "the guess", M, og takk for research, Glamourbibliotekaren ;) Tror jeg skal løpe og kjøpe som en variasjon til Pablo Casals'.

Sigrid

Bente sa...

Fantastisk!!! Jeg elsker (sterkt ord, men sant) Bachs cello suite! Den minner meg veldig sterkt om en film. Vet du hvilken?

Bente sa...

Jeg kom på det selv! Og det er ikke en film, men tv-serien "West Wing". Det er en scene hvor Yo-Yo Ma spiller den for presidenten.

Beklager at jeg debatterer med meg selv i bloggen din ;)

Anonym sa...

For en fantastisk gave til leserne dine!! Tusen takk! Julia

Anonym sa...

Takk! :)

Og husk å bytte browser til Opera! Den er kjapp, kan customizes, følger webstandardene, synkroniserer bokmerkene dine, og kan brukes på omtrent alle enheter du kan tenke deg å browse fra. Dessuten er den norsk ;)

Å ikke få lov til å laste ned noe annet enn IE på jobben er jo helt skrekkelig, jeg synes de administratorene dere har bør strammes opp!

Populære innlegg