onsdag, desember 23, 2009

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 23


Nå, hvordan ligger dere an? Skurer dere gulv og vasker vinduer for fullt? Er det dagen for å rulle duker og pusse messing? Banke matter? Bone gulv? Koke sylte? Steke fattigmann til luftveiene tetter seg av smult? Fyre opp i den iskalde penstuen som er avstengt resten av året? Feie trappa med ny flunkende ny hjemmelaget sopelime av bjørkeris? Rulle opp håret i krøllspenner?

Jeg håper alle slipper et høyt stressnivå i dag! Kos dere, senk tempoet, pust litt. Jul blir det uansett!

Selv begir jeg meg ut i trappevask og diverse småærender - nynnende på førjulsperlene til høyre!

I'll wash my hair with snooooow...

9 kommentarer:

RosaVerden sa...

Jeg var klar til jul allerede lørdag som var jeg, så her blir det ikke noe stress nei, bare avslapping og koselige aktiviteter som jeg gjør fordi jeg har lyst til det :-) Ønsker deg en riktig fin jul!

glamouringeniøren sa...

Nei her er det lungt. Har hatt en 2 timers frokost nå, og skal ta på meg alt av ull og dun og lue og votter jeg måtte finne i skapet. Kjøre en tur og så ta hunden med på fjellet. 12 minus og vind i dag, så vi blir nok neppe hele dagen.

Men når vi kommer hjem blir det sofa, kakao og en god bok. Sikkert nok en liten før-middags-hvil også :)

Til kvelden tror jeg at jeg skal vaske over gulvet, hos meg er det alltid skittent. Som jeg bruker å si, jeg har et lite dyr som går med sko inne ;)

God Jul!

Lille søster sa...

Litt stressa, for svigermor kommer i dag... Men jeg tror det skal gå.

Alt godt sa...

Eg skal lage whiskyappelsinmarmelade, leverpostei og salte ribba. så skal eg bake pepparkaker saman med ei egyptisk venninne av meg, som gjerne vil lære om norske juletradisjonar. Vi skal lage pepparkaker, men eg har ikea-deig, så det går raskt og lettvint. Eg har bakt mine, så dei vi lagar i dag skal ho få med seg.

God jul, kjære bibliotekar!

Anette Kure sa...

Her skal det jobbes til kl. 15.45, men så - så er det laaang juleferie :-) Husbond og barn er hjemme, så det blir vel vasket ferdig til jeg er hjemme. Så i kveld er det pynting av tre og selvsagt resten av huset. Vi skifter fra lille til rødt på lille julaften. Så blir det vel kanskje en film, litt vin og litt småkaker. I morgen blir det tradisjon tro sløv formiddag før julehøytiden starter med julemiddag, så gaveåpning, overspising, vakkert fløytespill fra eldstesønn i huset og fyr på peisen. Jeg bare ELSKER julen!

God jul til deg og dine og tusen takk for bloggen. Den er til inspirasjon og ettertanke!

Glamourlektoren sa...

Har tyvstartet litt i år, siden eldstesønnen kom hjem fra en by langt borte i går ettermiddag. Så koselig å få studenten hjem til jul! Yngstemann og jeg har pyntet ferdig med engler og nisser før storebrødrene rakk å stå opp i dag. Sønnene og jeg har spist husbondens nybakte vørterkake til frokost / formiddagsmat, og guttene er i sving med å ta inn et svært juletre, henge opp kornbånd på stabbur og låve og annet forefallende arbeid deres mor ønsker utført. I kveld smaker vi på all den gode, kalde julematen (sild, sylte, ost, lefse, bestemors havremarvkjeks), ser Grevinnen og hovmesteren på tv og en spesiell jule-Frasier-episode på dvd som vi ser hvert år. Så er i ferd med å gå inn for landing nå, etter itense arbeidsdager frem til og med i går. God jul, alle!

Hermia Says sa...

Jag önskar jag var hemma nu; läste boken, tittade på granen. Men idag är det jobb till kl. 19 och också imorgon jobbas det några timmar eftersom mitt bibliotek envisas med att ha öppet årets alla dagar. Men sedan är det äntligen dags för jul och några dagars ledighet!

God jul!

Fruen sa...

Vi hadde gjester fra klokka 17, og det var kanskje starten på en tradisjon. Det var kjempelurt å invitere gjester denne dagen, for da presser en seg til å få alt ferdig og bare nyte jula allerede kvelden før. Det som ikke var gjort til klokka 16, vel- det blir kanskje i 2010? Nå lugner vi ned med Bugge og er snart klare for bingen. I morra er det JUL!

Glamourbibliotekaren sa...

God jul til alle! :)

Populære innlegg