onsdag, desember 01, 2010

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 1

Velkommen til Glamourbibliotekarens adventskalender! Første luke åpnes i dag, og der finner vi Radio Glamourbibliotekars julesending! Mer enn tre timer med juleperler nøye utvalgt for dere, variert i genre og stil, men med en grunnstemning som jeg tror dere vil like.

Den er å finne her i Spotify - men som vanlig oppfordrer jeg dere til å kjøpe fysiske plater. Spotify er fin som inspirasjon, men ingenting er bedre enn følelsen å eie en plate man kan holde i hånda, med cover, som man kan sette på når og hvor man vil - uavhengig av nett-tilgang. For ikke å snakke om det å gi bort eller få plater i presang - hvordan har man tenkt å løse det uten et fysisk medium? Støtt opp om deres lokale plateforhandler, eller kjøp på nett om utvalget der dere bor er minimalt.

(Senere i dag legger jeg ut et bilde av lista så dere som ikke har Spotify kan la se - og finne musikken på annet vis)

Musikkbloggens adventskalender finner du her. (Den handler om juleplater, reprise fra i fjor - men let's face it, det blir ikke gitt ut særlig mange gode juleplater hvert år. Jeg holder meg til klassikerne. )

11 kommentarer:

koristen sa...

Åååååh, jeg ser allerede at dette er en nydelig liste som jeg kommer til å kose meg masse med i travle førjulstider. Ønsker deg en fiiiiin adventstid :-)

Synne sa...

Hipp hurra for første desember! Nyt dagens te og den strålende vintersola!

Hermia sa...

En julkalender! Jippie!
Och vilken fin den du har, med tepåsarna!

Glamourbibliotekaren sa...

Koristen: Takk det samme! :)

Synne: Skal straks gå ut i sola nå!

Hermia: Ja, eller hur??

Grethe Sofie sa...

Dette er den beste kalendergaven jeg har fått i dag.

Anonym sa...

Hehe, "som man kan sette på når og hvor man vil - uavhengig av nett-tilgang."
Jeg må nok påstå at nettillgang er mye mer utbredt enn plate/cd-spillere i mine omgivelser.
Men gleder meg til å høre listen. På Spotify ;-)

Anna sa...

Takk for en fantastisk liste! Det blir en utfordring å spare den helt til jul :)

Glamourbibliotekaren sa...

Grethe Sofie: Så fint! Den eneste også, eller? :D

Anonym: Haha, skjønner at den kunne høres litt rar ut. Poenget mitt var snarere at man ved å kjøpe plater har kontrollen selv - på Spotify blir jo låter og plater og artister fjernet rett som det er.

Micann: Den behøver ikke spares til jul! Sett i gang når du vil! :) Ingen fare for å bli lei av jula før jul her i gården tror jeg; den er en ganske kjøpesenterjulemusikkfri sone, den lista der.

Line sa...

Tusen takk. Fantastisk mye innhold i første luke, masse musikk jeg ikke kjenner til ved frste blikk på lista i spotify. Jeg gleder med kjempemye til å høre alt sammen. akk for introduksjonen til for meg, ukjente melodier og artister.
Kos deg denne første adventskvelden.

L1Sofie og Vilde sa...

Så fint at du er igang med julekalenderen din :-) Vi gleder oss :-) :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Line Jannik, L1Sofie og Vilde: Værsågod! :)

Populære innlegg