lørdag, januar 15, 2011

En månskenspromenad


Litt romantikk på lørdagskvelden tilbys herved, i denne hyllesten til den svenske orkesterlederen Thore Ehrling som skrev denne utmerkede lille perlen - EN MÅNSKENSPROMENAD. På Spotify kan man høre den i en tidlig versjon med Ulla Billqvist, en supercheesy variant med Gunnar Wiklund (samt noen unevnelige dansbandvarianter), og i min favorittversjon: Björn Skifs med flerstemte venner, utgitt på platen "Decennier" der han synger gamle svenske slagere akkompagnert av symfoniorkester. En virkelig perle av en plate!



Lytt og drøm! Eller enda bedre, slå av tv'n og dans tett inntil den du er glad i!


3 kommentarer:

Glamourlektoren sa...

Helt och alldeles herligt!

Jonas Lie sa...

Jeg har for vane å puste godt og lenge på H-er i navn som er unødvendige.
Eh, altså navn som har unødvenige og usaklige H-er i seg.
Jeg ligger på gulvet og gisper etter luft etter å ha forsøkt å uttale Thore Ehrling på anstendig vis.
Jeg er tom.

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourlektoren: :)

Jonas Lie: Ja, den der var en utfordring, tenker jeg! :D

Populære innlegg