søndag, mars 20, 2011

MoMA

Arkitekturmessig er Guggenheim mitt favorittmuseum i New York, men når det gjelder utstillinger, er det Museum of Modern Art som vinner.

Sola skinte i skulpturparken i bakhagen.


Riktig vårstemning var det! Deilig. Noen gjorde yoga også.

Giacometti
Warhols supper

Jackson Pollock. "One: Number 31" fra 1950. Utbrettsbilde i de fleste kunsthistoriebøker. Min mann skrev en gang en oppgave om dette bildet i sammenheng med Coltranes sene avantgardeperiode. Interessant, særlig fordi Pollock hørte mye på jazz mens han malte.

Pollocks signatur...


... og håndavtrykk.
Rothko, en annen helt fra mine kunsthistoriestudier.
Rothko.
En av originalskissene til Milton Glasers ikoniske "I (heart) NY"-logo.
Og i gavebutikken fant jeg noe som jeg ønsker meg til bursdagen min: En legoutgave av Frank Lloyd Wrights "Falling Water"-hus!!

4 kommentarer:

Bringebær sa...

Takk for at jeg fikk være med litt til New York her! Flotte bilder.

Glamourbibliotekaren sa...

Mmm, MoMA er herlig.

Marianne Furumo sa...

Fantastisk FLW-lego! Sånn vil jeg også ha!

Glamourbibliotekaren sa...

Ja.. jeg angrer meg over at jeg ikke kjøpte det!

Populære innlegg