fredag, april 29, 2011

Glamorøs fredag

God morgen! Her på glamourkontoret er arbeidsdagen i full gang, og jeg har allerede vært ute på en fotoekspedisjon i morgentimene. Det er moro å fotografere fra trikkevinduer mens byen våkner!

Mye fin musikk står på planen og det gjør meg glad. I tillegg er det fredag - etterlengtet som vanlig - og ytre glamoureffekter er Creed Vetiver (Creed var offisiell parfymeleverandør til det britiske kongehus fra 1700-tallet, så det passer jo bra i dag) og min Donald Duck-inspirerte matrosjakke. Her kan dere rapportere om dagens duft!



Hageglamour: Morelltreet mitt er allerede i ferd med å blomstre! To og en halv uke tidligere enn i fjor. I morgen kommer en stor og en liten venninne på teselskap, og det kan nok hende vi plasserer oss under treet.



Til slutt: en av låtene fra dagens iPod-liste. Blossom Dearies "I won't dance", som blandet seg fint med sol og fuglekvitring klokka 06.15 i dag tidlig da jeg ruslet med kameraveska over skuldra.





Ha en fin dag alle sammen!

32 kommentarer:

Alt godt sa...

God morgon! Glamour og lykke hadde eg rundt meg i går då eg på msn kunne fortelje kjæresten som er i Amsterdam at eg har fått tak i billettar til Emma Kirkby-konsert på Cafeteatret på tirsdag! Ho er berre fantastisk, utruleg at ho syng på ei så intim scene.

Det er ein utruleg vakker dag i dag, eg gler meg til å sette meg på sykkelen og sykle til jobb om litt. Dagens antrekk er nytt, ein korallfarga genser og kvite bukser for å hylle dette som ser ut til å vere sommaren. Dagens duft blir AdP Magnolia Nobile, mi faste vårduft.

I dag blir det forhandlingar store delar av dagen, og så fredagskos i kaffekroken før eg syklar heim til potetball som mora mi skal lage her hos meg. Seinare i kveld skal eg ut å treffe gamle og nye kjente, det er alltid spennande. I morgon er det dugnad i gården, og eg er sjef for servering av pølser og øl.

Eg ynskjer alle, og bibliotekaren især ei flott helg!

Line sa...

God morgen
Fredagsglamouren er klar med blomstrete blå/sort/hvit topp og nålestripete sort skjørt. Det er stille på biblioteket så jeg har radio på, og etter hvert blir det en og annen titt innom nett-tv for å se en viss brudekjole.
Ettermiddagen og resten av helga blir litt mindre glamorøs, vi holder på med vedhogsten før neste vinter. Men det er jo gratis trening i alle fall:-)
Snøen er snart borte nede ved sjøen i alle fall, og det forsvinner mer hver dag. Jeg ser fram til en koselig helg. Det samme ønsker jeg glamourbibliotekaren og alle andre

anna sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fagbibliotekaren sa...

God morgen! En festlig helg med mye besøk står for døren, og i tillegg er det meldt sol. Jeg gleder meg! Leiligheten ble gjort fin i går og på balkongen mangler det nå bare noen blomster før idyllen er komplett.
Heldigvis finnes nett-tv, så i dag skal jeg nok titte litt på bryllupet. Spennende å se hvilken kjole hun velger, og hvilke kjoler de andre gjestene velger. Så moro!

Dagens glamour tips er å nynne på "Kom mai du skjønne milde".

Riktig god helg!

Anaruh sa...

Om få timer drar jeg og gullgutten min til København for hen helg full av kos! Vi skal i Zoo, spise kake, kjøre karusell og kjøpe te :D

Ha en deilig vårhelg alle sammen!

Ida Victoria sa...

Dagens glamoureffekt blir en tur i Operaen for å se balletten Wild Flowers. Gleder meg! :)

S sa...

Denne dagen startet med å betale en svær regning for bilreparasjoner, men nå er bilen i tipp topp stand og holder nok noen år til. Glamorøst nok det. I ettermiddag blir det litt malearbeid, slik at vi i morgen kan dra på leting etter en del nytt til den nyoppussede gangen vår. Gleder meg sånn til å få det ferdig, og ikke minst til å få orden i kaoset igjen. Det er nok det aller beste med hele helga; det å kunne ferdigstille et prosjekt og få det fint og hyggelig rundt seg. :-)

Forøvrig misunner jeg glamourbibliotekaren et ordentlig kamera, og jeg har bestemt meg for å kjøpe meg kamera når feriepengene kommer. Må bare få litt konsulenthjelp for å finne et som passer min behov. Og slike planer er glamour for meg - jeg kan glede meg til slikt i lang tid.

Dagens antrekk er helt ordinært, men et fargerikt skjerf i halsen pynter opp. Dagens duft er Burberry The Beat, og håret er nyvasket.

Ha en herlig vårhelg!

koristen sa...

Vårvær og helg er glamorøst i seg selv! Jeg sper på med nye, grå bukser, sandaler, hvit og flagrende skjorte og en dongerivest. Skjerf og smykker går i rosa og sølv, og dagens duft er Elizabet Arden Green Tea.

Helgen er deilig fri for planer og forpliktelser. Litt ekstra rengjøring i anledning våren, mens jeg nynner på "Menuett i mai". Så skal den nydelige lille muggen som jeg kjøpte på bruktmarked i påsken fylles med dertil egnede blomster, aller helst hvitveis fra nærmeste hvitveishav. Noen stemorsblomster skal ned i balkongkassene. Deretter skal jeg parkere meg godt i sola på balkongen og kose meg med "Døden henger i en tråd" av Alan Bradley. Lille, geniale Flavia de Luce er min nye favorittdetektiv :-)

God helg til glamourbibliotekaren og alle andre!

Johanne sa...

God morgen! Årets helt klart mest glamorøst fredag, og da tenker jeg ikke på prinsebryllupet (selv om vi sikkert skal ta en titt på tvsendingen). Vår nydelige, to dager gamle datter bidrar derimot sterkt. Ytre glamour ivaretatt med førgravide klær, nyvasket hår, og et litt tomsete, forelsket glis.

God fredag til alle fra ammetåkeheimen 

Anonym sa...

For en fin fredag! Ytre glamour er det lite av, men det gjør da ingenting siden årsaken er en spontanovernattingsbesøk hos en ganske fin fyr. En lunsjdate med en venninne og en god treningsøkt i kveld er litt sånn ekstra fredagsstas.

Resten av helga blir heller ikke verst - Sufjan Stevens, litt jobb, mye kaffe og fine folk er vel de viktigste stikkordene.

God helg, alle :)

Anonym sa...

For en fin fredag! Ytre glamour er det lite av, men det gjør da ingenting siden årsaken er en spontanovernattingsbesøk hos en ganske fin fyr. En lunsjdate med en venninne og en god treningsøkt i kveld er litt sånn ekstra fredagsstas.

Resten av helga blir heller ikke verst - Sufjan Stevens, litt jobb, mye kaffe og fine folk er vel de viktigste stikkordene.

God helg, alle :)

HildeSofie sa...

God glamorøs formiddag!
Det var litt tungt å stå opp i dag, men nå har jeg våknet her på hjemmekontoret. På kjøkkenet surrer radioen, og tevannet koker. Antrekket er casual, med løse jeans og en sort singlet, og en passe varm cardigan over - frem til sola får tak i vinduene.

Dagens duft er Ode á l'amour, passende for dagen, og det blir nok noen turer innom nettnyhetene i dag - selv om jeg vel ikke akkurat er verdens største tilhenger av kongehus. Kjærlighet er fint uansett!

Ute er det stadig grønnere, og jeg håper å få lurt med meg min kjære en tur til gartneriet i morgen, for å fange noen krukker med blomster til terrassen :)

Foruten haging i helgen har vi funnet frem flagget, det skal selvsagt heises søndag morgen, før turen går til nærmeste fagforeningshus for en fin-fin dag med å feire verdens arbeidere.

En riktig fin dag og helg til alle!

Mynte sa...

For en glamorøs fredag!
Jeg har pynta meg med blå og hvit kjole og diamantøredobber i anledning bryllupet i England. Til frokost ble det rekesmørbrød. Her blir det bryllupstitting fra London hele dagen! Herlig!

barnebibliotekaren sa...

God formiddag!
Solen titter inn på kontoret og jeg har kaffe i Starbuckskoppen.
15-åringen gikk på skolen med høye hæler og oppsatt hår med tiara,- der skal det være britisk bryllupsmarkering i dag. Det er gøy med skoler som finner på noen sprell :-)
Jeg har ikke oppsatt hår, men til gjengjeld er det nyfarget. Det gir litt ekstra fredagsglamourfølelse. Antrekket er enkelt, med bukse og stripete skjorte og sølvringer i ørene. Dagens duft er Kenzos Magnolia.
Kjæresten har reist på fotballguttetur til England, så i kveld blir det fullt av damer i huset,- vi skal forberede sprell til en venninne som fyller 50 snart. I morgen tar jeg turen til Arendal for å sette ned pappas urne på Norges vakreste kirkegård. Ellers har jeg bare planer om å nyte solen og kanskje et lite glass rosevin på verandaen.
God helg til alle!

Britt Åse sa...

God og vakker vårmorgen med sol, fuglesang og blomstrende morelltre :D
Her er det hjemmekontor i sofakrok med smugtitting på det überglamorøse som skjer på tv.
Jeg har parfymert med med Azqua di Parma Iris Nobile edp - en ren nytelse, og startet dagen med frisørbesøk.
Heldiggrisen Alt godt! Emma Kirby er aldeles to die for. Nyt litt for meg også, når du sitter der på tirsdag!
Venninnelag i morra kveld, og ellers ingen planer for helgen. Strikke, lese, trene og nyte, tenker jeg.
God helg alle sammen, Glambibl. i særdeleshet :D

Britt Åse sa...

PS:
Johanne! Gratulerer med det nye, lille mennesket!!

fru winther sa...

God formiddag! Nydelig solskinn, fuglesang og prinsebryllup på tv. Jeg elsker obskure hattedamer og pomp og prakt, så dette blir gøy. Dagens duft er "Love in White", passende nok på flere vis,og dagens antrekk er en comfy gammel tunika fra Hunky Dory. I kveld tror jeg det blir et glass cava, og så står resten av helgen i hagens tegn. God helg alle!

Anonym sa...

Glamorøse lilla negler i dag. Gleder meg til å komme tidlig hjem fra jobben - har satt TV'n på opptak for å få med alt fra London. Jeg skal synke ned i sofaen med a nice cup of tea, cheese and bisquits. Skulle gjerne vært på en pub i England i dag...
Hegepege

k sa...

Det er glamourøst i seg selv at dette er andre uken med sommerfølelse og at jeg har krympet arbeidsdagene og tar langhelg for å nyte det hele ved å være mest mulig ute på tur og i solvegg. Har som vertinnen opplevd hvitveistepper så langt øyet kunne se, utrolig vakkert! Så langt er antrekk morgenkåpe, akkompagnert av fuglesang, bølgeskvulp og sjølukt men om straks blir det planting på balkongen, klematisen er på vei opp og rododendroen blomstrer- bliss! God helg til alle :-)

Glamoursjefen sa...

Herlige glamourøse fredag og helg! Kan nesten aldri vente på at den skal starte... :) Etter arbeidsdagen i dag skal vi pusse båt for å få den på vannet i løpet av helgen. Det gleder vi oss til, og håper å nyte en fin, stille båttur i løpet av helgen. Så får jeg heller forsøke å glemme ergrelsen over at jeg ikke fikk billetter til Roger Waters-konserten på søndag....

Riktig god vårglamourøs helg til alle!

Glamourlegen sa...

Hurra for fredag!

Den har vært i gang siden i går for meg, siden jeg har vært oppe i 27 timer (ergo verbal inkontinens; søvnmangel gir en effekt tilsvarende xx i promille). Hatt vakt i akuttmottaket i går/natt/dag, og glamouren i dag består i at jeg lot de andre vaktene sove (de med småbarn og gravide koner hjemme) mens jeg måket mottaket til den store gullmedalje. Vel å merke ikke så uselvisk som det høres ut; det var spennende og givende på jobb, og det gir en ekstra piff når det begynner å komme dagslys gjennom vinduene på atriet på sykehuset. De andre så merkelig søvnige og forfjamsede ut da de ble vekket, gledesspreder-søvntildeler-lykke :)

Håret er en katastrofe, antrekket skal ikke beskrives her (øh, cardi, grorudpalme og pysjbukse) med ansiktskrem i glinsende klatter, det ser forøvrig ut som det har vært gjennom en tørketrommel, men jeg er fisketur-gressenke for en helg og det gjør ingenting. Ikke at min kjære hadde brydd seg.

I morgen er det på an igjen, men så venter en vanlig, travel arbeidsuke med noen hyggelige ting klemt innimellom.

Sengen kaller, ah, deilig å kunne gå til sengs midt på dagen på en fredag (på tross av at himmelen roper om at jeg må se til å komme meg ut).

Glad fredag, og god helg alle!

Kaisa sa...

Hva er mer glamorøst enn et kongelig bryllup? Nærmer seg slutten nå, og det har vært nydelig fra ende til annen. Nesten tårer i øynene under selve ekteskapsinngåelsen. Vurderer sterkt å lage en fascinator til kusines sommerbryllup!

Bekledningen er ikke altfor glamorøs, mer sommerlig.

Planen for helga er å få hengt opp nyinnkjøpte wooly pockets på verandaen, og finne noen fine planter til å putte oppi. http://www.woollypocket.com/

Tuva sa...

God glamorøs formiddag!

Her går masteroppgaveinnspurt og livestreaming av prinsebryllup hånd i hånd. Glamoureffekter er røde ballerinasko, Clinique Happy og rose-leppepomade.

God helg!

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!

Det er utrolig at jeg skriver min faste (nå årelange kan man si) fredagsrapport fra Glamourbibliotekarens elskede Oslo. Endelig har jeg (og hunden selvfølgelig) flyttet!

Dog sitter jeg på gulvet i en tom leilighet, venter på at flyttelasset skal komme, men bredbåndspatruljen de har vært her :) På ekspedisjon har jeg også vært, og kjøpt møbler til verandaen, mangler dessverre verktøy for å skru de sammen, men det skal jeg låne i ettermiddag.

Helga går vel med til å pakke ut, kose seg på verandaen og gjøre seg kjent i nabolaget. Trivelig!

Ha en god helg alle sammen!

Alt godt sa...

velkommen til Oslo, glamouringeniøren, det er ein flott by å bu i!

Anonym sa...

I anledning dagen har jeg iført meg et langt khaigrønt kappeskjørt. Elers får jeg iføre meg "Rose" fra Paul Smith når jeg skal ut senere idag...! Britisk parfyme idag, så klart!

Frøken Desibel sa...

God ettermiddag!

Tilbake i Norge etter to uker i Sør-Afrika, og selv om man ikke reiser gjennom tidssoner så blir man litt jetlagged av lite søvn på nattfly læll. Nå snurrer hele kontorbygget. Har overlevd dagen på kvadruppel og dobbel espresso...

Helga som sikkert blir litt jobbehelg feires nå med vaffel og fruktsalat. Bortsett fra jobbing blir helgen viet til trening (forhåpentligvis en sykkeltur til hvitveiskledte områder;)), frisørbesøk, søskenbesøk, venninnelunsj, varetellingdugnad og funn av fint vårantrekk (forhåpentligvis). Kjenner at jeg liker å ha litt program på tapeten i helga. Får hodepine dersom jeg ikke gjør noe (hvilket helt sikkert ikke er noe bra tegn). Og ikke minst søvn!!!

Ha en fortreffelig fin helg:-)

glamouringeniøren sa...

Takk skal du ha Alt Godt!

Kjenner jeg blir nysgjerrig på hvor disse hvitveiskledde områdene befinner seg...

Synne sa...

Du er sikkert fin i matrosjakke! Selv har jeg lillarutet skjørt som jeg presterte å søle kaffe på, men en kafétur med en god venninne er likevel en fin start på dagen. En time på takterrassen med en god bok resulterte i noen nye fregner, og i kveld skal jeg på fest. Denne helgen blir herlig, det er jeg overbevist om! Fredagsklem til alle!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag, sent men like fullt godt. I alle fall her :) Mesteparten av dagen har blitt tilbrakt på jobb, men selv der ble glamouren ivaretatt med friske Au The Vert fra Bvlgari på halsen og Max Factor på vippene.

Helga byr på mer jobbing, i tillegg til diverse andre tidkrevende (og selvvalgte) forpliktelser, og da er det godt å også kunne ta seg noen skikkelige marka/fjellturer med den firbeinte innimellom! Med all sneen borte har vi plutselig et mylder av stier og veier å velge blant igjen. Hurra!

God helg, alle sammen :)

k sa...

Glamouringeniøren: "hele" romeriket (Jessheim, Kløfta) og "hele" nesodden (Berger) er hvitleisland, velkommen til vakre Oslo!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle rapporter, kjære lesere!

Johanne: Gratulerer med ny baby!
Glamouringeniøren: Velkommen til Oslo! Jeg lover at du vil trives!

Populære innlegg