tirsdag, mai 10, 2011

Helgas varp

En loppis på lørdag resulterte i at jeg fikk mer enn doblet samlingen av grønne glass - og i tre forskjellige størrelser, til og med. Det minste passer fint som vase til de minste blomstene jeg plukker inn. Femti kroner for 11-12 glass.





I avdelingen for kjøkkenutstyr fant jeg noe jeg har lett etter ei stund - ei god gammel mandelkvern og en hjulvisp! Her skal det bakes. Ti kroner stykket.




Og på vei ut fant jeg denne flatkosede harepusen. Jeg har for vane å redde slike. Han ble med hjem.



6 kommentarer:

Ine sa...

Jeg regner med at du har sett Toy Story-filmene? De har medvirket til at det stikker litt ekstra i hjertet mitt også når jeg ser en forlatt og glemt leke eller kosebamse. Fint at denne fikk bli med deg hjem!

Synne sa...

Så fine ting! Jeg liker de grønne glassene - kult at du fant så mange! Kjøkkenredskaper er jo alltid praktisk, og når de ser ut som de der, kan de ha en dekorativ funksjon når de ikke er i bruk. Håper du og kaninen får det fint sammen!

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: De som er aller mest flatkosede må man jo bare forbarme seg over.

Synne: Ja, digger loppiser med bra kjøkkenavdeling! Kaninen er nyvasket og sentrifugert og fornøyd!

Anemari sa...

Jeg har også en tendens til å redde bamser fra alskens triste skjebner. Godt vi er flere!

Villblomsten sa...

Så flotte glass :-)
Sånn mandlekvern husker jeg fra min oldemor :-) Nostalgisk :-)
og vsånn visp kjøpte lillebror her i familien på loppemarked , og den skal være med i campingvognen :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Anemari: Godt å høre!

Villblomsten: Kjekt å kunne piske krem hvorsomhelst nårsomhelst! :D

Populære innlegg