onsdag, mai 25, 2011

Tilbake til 80-tallet

Denne fine og merkelige himmelen så jeg her om dagen. Den minner meg litt om slike solnedgang-brevpapirgreier som var så populære sent på 80-tallet! Eventuelt plakatene på pikerommet hos noen av venninnene mine, slike man kunne få kjøpt i bokhandler (i stativer sammen med plakater av sjimpanser med dress og slips som snakket i telefonen, triste klovner osv). Det mangler bare et tegnet portrett av en vakker kvinne over den oransjerøde himmelen der, samt et tigerhode.. og en porsche? Eller..? Hvordan så de egentlig ut? Kjør debatt!

Eller enda bedre - kanskje noen fingernemme kunstneriske mennesker har lyst til å tegne inn en enhjørning osv i bildet!!

10 kommentarer:

Fru Fortuna sa...

Ikke glem enhjørningene! Gjerne steilende mot en romantisk-dramatisk himmel i alle regnbuens farger.

Takk for fin blogg forresten! Jeg er en av disse titterne som ofte er innom, men som sjelden kommenterer.

Glamourbibliotekaren sa...

Ah, enhjørning!! Så klart! Var det i tillegg til tigeren, eller istedet for? Kanskje tigeren og porschen hørte sammen, og enhjørningen og kvinneportrettet.

tonemor sa...

jeg har skrevet mange brev på soloppganger og solnedganger. Fantes det annet? Alternativet var jo flaggpost med hvite linjerte ark og glanset forside med det norske flagget. Da var det bedre med sol opp og ned. Det var deilig å vente på et brev.

Anonym sa...

Jeg hadde også en slik plakat, men den var det en ulv(varulv?) på. Litt indianerinspirert synes jeg å huske..

Cheurstie sa...

...og ikke minst var det plakater med svaner på, med utfoldede vinger, hvor det sto en naken mann og kvinne på hver side(med ryggen til selvsagt, man var da bluferdig). I tillegg var også svært poppis med plakatene med ulike dyr i svart fløyel på en heller glorete bakgrunn...

Glamourbibliotekaren sa...

Tonemor: Ja, tenk, nå for tiden får man jo bare regninger. Jeg hadde MANGE brevvenner! Og brevpapir med duft.

Anonym: Varulv, stilig! Indianerinnslag var det garantert.

Cheurstie: De svaneplakatene husker jeg. Var de ikke svart-hvite?

~SerendipityCat~ sa...

Ååh, ja slike plakater hadde jeg også :-) Herlig!

~SerendipityCat~ sa...

Kjekk mann med baby: http://www.parentdish.com/2007/01/22/defining-image-of-80s-was-man-and-baby-poster/

Glamourbibliotekaren sa...

Oooh, den der husker jeg.

wine-fueled narcissism sa...

Hahaha... Nå ble jeg helt nostalgisk her! :) Husker også veldig godt det brevpapiret, og plakatene med struttende indianermenn og kvinner kledd i skinnfiller!

Populære innlegg