fredag, juni 03, 2011

Glamorøs fredag


God morgen!
Nydelig dag i hovedstaden, men Bergensværet tidligere i uka har satt sine spor hos undertegnede i form av årets kraftige sommerforkjølelse. Pysj, varm te med ingefær og sitron, kleenex og sofa er dagens ytre glamoureffekter...

Min snille kjæreste har kjøpt Donald til meg, og skal klippe plena i dag - så da kan det hende at duften av nyslått gress blir en ekstra glamoureffekt. Hvis jeg nå har fått tilbake luktesansen innen den tid.

Ha en fin dag alle sammen!

25 kommentarer:

Løvemunn sa...

Dagens glamorøse innslag blir å spise lunsj på en ny restaurant ved fjorden i finværet. Sitter fremdeles i nattkjole, nyter utsikten til hvite og lilla syriner.Skal plante ut urter senere. Planlegger rosa leppestift og knallfargede hagesko. God helg til alle, og krya på dig glamourbibliotekaren!

Jenny B sa...

God morgon! Vi har det soligt, om än litet blåsigt, i Stockholm. Jag har på mig en klänning i ljust, mjukt jeanstyg och doftar härligt av Keiko Mecheri Jasmine. Hittills har inga av mina kollegor i samma team kommit till jobbet, så det känns litet som semester... När arbetsdagen är över kommer jag att sätta mig på en parkbänk i solen och läsa!

Ha en fin helg, allihopa!

Anonym sa...

Min egen så veldig glamorøse bursdag i dag:) fint vær, kjole, gode venner og is<3

Britt Åse sa...

God morgen!
Det er avgjort været som er dagens beste glamoureffekt. Her er hjemmekontor dels på kjøkkenet og dels i på terrasse, avhengig av aktiviteten.
Helgeplaner: hagearbeid, litt trening og mye nytelse.
God helg til alle, og til Glambibl.spesielt - koblet med ønsker om snarlig tilfriskning :D

Juristen sa...

God bedring, bibliotekar! Donald kurerer det meste;) Jeg holder samfunnet i gang iført en Chaneldrakt, og juristiserer i vilden sky i tomme kontorlokaler. Det er ganske glamorøst å få unna saker! Helgen blir nok som vanlig; løping, lesing, baking og te. En ny Scarlatti-cd venter, noe som passer bra for hunden som elsker slik musikk (helt sant! Virkelig elsker det!). God helg, alle sammen!

koristen sa...

Fint vær og sommerlige klær, det tegner til å bli en ordentlig sommerhelg!Dagens glamoureffekter er lekkert smykke i sølv med brune og turkise perler, samt roseparfyme fra Body Shop.

God bedring til Glamourbibliotekaren, gratulerer med dagen til Anonym og god helg til alle :-)

Anonym sa...

Gratulerer med dagen til Anonym! Junibarn er ikkje dumt. Eg blir feira på søndag!

Her i Heidelberg har me fått beslk frå verdas beste forlovar med sambuar. Det blir difor kort dag på lesesalen i dag før me møtest for sightseeing og kos i finveret. Det er så frykteleg kjekt å vise fram Sør-Tyskland til folk som ikkje har vore her før! Besøk er altså dagens (og helgas) ultraglamorøse innslag.

Ha ei nydeleg helg!

barnebibliotekaren sa...

God formiddag!
Siden jeg har jobbehelg, var det litt ekstra glamorøst med gårsdagens fine himmelsprettvær. Vi hadde matmarked på torget, og familieutflukten dit medførte tung veske på hjemveien,- fylt opp med gode oster, skinke, oliven og annet godt :-)
Dagens glamoureffekter er himmelblå sommerbluse, capribukser og glitrende dingleøredobber + en dæsj Glam Princess fra Vera Wang.
Solen skinner og jeg gleder meg til å innvie den nye grillen vår i dag.
God helg til alle der ute og riktig god bedring til glamourbibliotekaren!

Sørlandspige sa...

I dag sørger både vær og temperatur for en glamoreffekt så sterk at jeg nesten letter! Det blir virkelig sommerhelg her lengst i sør, og min forkjølelse er over slik at det bare er å nyte den :-) Har på ny, hvit sommerbluse med volang i utringningen, nye, flotte solbriller (med progressive glass, hehehe ...) og røde sandaler.

Pakker litt godsaker i kurven og setter kursen mot hytta ytterst i skjærgården, men sender en varm tanke til vår kjære musikkbibliotekar, Anonym og til alle de som må vente litt til på sommeren! Den venter på dere alle!

Synne sa...

Jeg reiser vekk for en golf-helg med familien, og det er meldt fint vær i Telemark, og jeg har nye øredobber på som jeg har fått i gave. Det går litt fort i svingene akkurat nå, og jeg håper jeg har fått med meg alt, og gleder meg til å koble helt av midt i eksamensstresset. God helg til alle og god bedring til deg!

Ine sa...

God bedring! Her nytes andre dag av min nylig ervervede sommerferie! Jeg har frokostmuffins med banan, mandler og rosiner i ovnen, kaffe som skal trekkes og avis som skal leses. I helga går turen til Nordmøre og hytta med foreldrene mine og lillebror - det blir koselig! Nyt junihelga her i Oslo - jeg tror det blir en fin en.

emma sa...

Min glamoureffekt akkurat nå er hvit favorittgenser som jeg heldigvis klarte å redde fra blåbærflekk-døden (ved hjelp av gallesåpe), så jeg er ekstra glad for den i dag. I ettermiddag skal jeg sitte på verandaen min og nyte nyplantede blomster og ny selv"laget" palle-sittebenk.
God helg!

Elisabeth sa...

God formiddag fra et Salten som kommer i grått og vått også i dag. Dagens glamourfaktor var å kunne sove litt lenger i morges med den gode følelsen fra i går ettermiddag/kveld fortsatt fersk innvendig :) Omsider har jeg klart noe jeg har plagdes litt med ei stund, hurra!

Antrekket er i øyeblikket ikke nevneverdig glamorøst, men pytt pytt - joggebukse og hoodie er passende inne på en dag som denne, akkompagnert av AmourAmour fra Cacharel på halsen. Senere i dag skal jeg opp til ei venninne (som også har hjemmekontor i dag) for å passe hennes firbeinte, som er nyoperert i en pote, mens mor selv skal ut et par ærender.

Helga handler mye om tur - søndag skal jeg være funksjonær når rundt 4.000 av Bodøbyens drøyt 40.000 innbyggere skal gå 7-toppstur (eller 3-toppstur) i fjellene rundt byen. Det blir travelt, regner jeg med, men sannsynligvis også veldig morsomt. Selv går jeg kanskje turen i morgen, i forbindelse med merking av løypa. Vi får se hva det blir til!

Det mest glamorøse er dog uten tvil å komme innom her og lese alle innslagene og se hva folk driver med. Ha ei god helg, alle som en!

HildeSofie sa...

God morgen!

Lite er så deilig som å våkne og tro det er mandag (det var jo fridag i går), for så å innse at hei! det er jo fredag! :)

Jeg var oppe supertidlig i dag, og gikk meg en liten tur i morgensola. På vei tilbake plukket jeg med meg noen nyutsprungne lupiner fra en grøftekant, og de står nå på spisebordet og er fine og blå. Andre glamoureffekter er Magnolia Nobile på halsen og et par små sølvblomster i ørene.

Arbeidsdagen på hjemmekontoret blir kort i dag, må bare få unna et par saker til, og legge en streng plan for de neste ukene (jeg oppdager alltid like før sommerferien at jeg egentlig skulle gjort en hel masse mer, og dette er et forsøk på å unngå sisteliten-stresset). Deretter er det kun en ting som står på programmet for dagen: å sitte på terrassen i sola!!

Imorgen tidlig setter jeg meg på toget sørover, for bursdagsfeiring med søster og konfirmasjon for nevø, og en tur innom ei venninne som nettopp har kjøpt nytt hus (mednydelig hage) og overtar nøklene denne helgen. Fin familie- og vennehelg, med andre ord!

En riktig god sommerhelg til alle - og god bedring til glamourbibliotekaren!

Alt godt sa...

God føremiddag! Det blir ein relativt sein rapport frå meg i dag. Vi hadde ein lang og koseleg morgon etter at vi hadde skyfla femtenåringen ut av huset, ho skulle på seminar i Sverige. Med 800,- på konto kjem ho nok til å gjere Strömstad utrygg.

No er vaskedamene i gang i huset vårt, og eg har komt meg på jobb i solskinet og 28 grader pluss. Det blir ein kort dag, for i ettermiddag køyrer vi også til Sverige, nærare bestemt til Charlottenberg, for å feire broren min sin førtiårsdag.

Dagens glamour er korte jeans, Issey Miyake Florale på hals og handledd, og kvit tunika. Ein annan glamoureffekt er farrismaskinen i gangen, som gjer at eg får i meg nok drikke. det trengst i dag.

Eg ynskjer glamourbibliotekaren god betring, og alle saman ein god dag!

Ida Victoria sa...

God bedring!
Glamoureffekter for meg i dag, er innvielse av en ny, egensydd sommerkjole, bare (kritthvite) legger og sandaler :)

Anaruh sa...

Hjemme med toåringen min, deilig, deilig sol på terassen, nylaget rabarbrasuppe og mange fine utendørsplaner for helgen.

Nå skal jeg steke brød og lufte dyner mens gulljenta mi sover.

God beding og god helg!

Frøkna sa...

God bedring!
Gratulerer med dagen til Anonym!

Istedetfor morgentrafikk gjennom Oslo til jobb har jeg idag hjemmekontor i barndomshjemmet på Vestlandet, med en kopp Liptont (barndomsminne) og utsikt mot grønne marker med gule blomster, en rød låve, farmors gule hus, blå skimrende sjø og grønne trær som vaier (meldt kraftig stiv kuling i dag). Slapper av i jeans og genser, i motsetning til mitt vanlige jobbantrekk med skjorte og høye hæler, og jevnlige besøk av tantebarn. I kveld blir det vinkveld med barndomsvenninner, bruk av ny lipgloss og mascara og masse latter. Gleder meg :)

God helg!

Frøken Desibel sa...

God dag!
Det er helt fantastisk vær ute, jeg skulle aller helst ligget i Frognerparken (aka bakhagen min) og ikke gjort noe i hele dag, men akk og sukk, her er jeg på kontoret allikevel.

Dagen startet med et bankbesøk som ikke gikk helt som ønsket, så det var en relativt kjip start på dagen. Lunsj fra Kaffebrenneriet hjelper riktignok litt på humøret, og i kveld kommer pappa på besøk. Vi skal i morgen ut på laaaang sykkeltur, og jeg merker at jeg er en smule nervøs.

Hihi, nå så jeg akkurat to stykker på tandemsykkel utenfor jobben. Moro:-)

Ellers håper jeg på en rolig helg, neste uke blir helt bananas, så jeg trenger litt tid til å hente krefter.

Ha en flott fredag og helg alle sammen:-)

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!

Har som så mange andre fri i dag, og en slik langhelg i nydelig vær er jo enormt glamorøst. Selv startet jeg dagen rundt kl 08 med god frokost, Kobbs English Breakfast te og DN. Så tok jeg hunden med på oppdagelsesferd opp til Holmenkollen, gikk i den generelle retning og jaggu fant vi ikke fram! Tur i 23 grader og sol er verken jeg eller hunden vant til, så nå kjøler vi oss ned inne.

Planlegger å tilbringe ettermiddagen og kvelden på balkongen med Morgenbladet og Franzens "Freedom". Tror jeg skal grille til middag også. Og sånn går vel helga kan jeg tenke meg, herlig!

Duften i dag er en blanding av solkrem og svette ;)

God helg alle sammen og god bedring til vår vertinne!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle ønsker om bedring! Noe så kjedelig som å ligge inne på sofaen når det er knallvær ute... sutre sutre.

Tuva sa...

God glamorøs sommerfredag!

Etter en lang, deilig joggetur langs Akerselva og et hyggelig stopp innom skolen, bærer det nå i parken.
Glamoureffektene er et splitter nytt Vanity Fair, Aftenpostens nye kulturmagasin, en god bok og en kjølebag full av melon og kirsebær.

Sånn håper jeg resten av helgen også blir!

God helg til alle og god bedring til glamourbibliotekaren!

Stine Arkeologine sa...

Her er man frisk som en fisk, men ute er det kuling og regn. Da er det i grunnen helt greit å ha mange arbeidsoppgaver og litt kveldsjobbing før helga. Med god kaffe og fredagssjokolade på skrivebordet, og en fin film i vente, føles fredagen ganske glamorøs likevel. Og så gleder jeg meg til en skikkelig ruskeværstur i morgen! Muligens en form for yrkesskade, men ingenting er så deilig som å være ute når man er trygt inne i godt, gammeldags regntøy og det pisker vått og kaldt rundt ørene. :-) Ønsker deg riktig god bedring, og en god helg til alle.

Marta sa...

God bedring! På sørvestlandet er det og strålande ver i dag, og eg må seie meg glad eg har hatt anledning til å nya dagen med fjelltur og soling... Håpar at du vert frisk snart, slik at du og kan nyte sommaren til fulle!

tonemor sa...

Ergelig vær til forkjølelse. Hvis det er en trøst så er det flere av oss som ikke får nyte finværet, her i huset er det eksamenstemning tvers gjennom. Aldri har vi gledet oss så til ferietider. God bedring!

Populære innlegg