lørdag, juli 30, 2011

Fin fredag

Gårsdagen ble en riktig fin dag - sommerstemningen kom tilbake og varmet kropp og sjel.


Morgen: Å gå til frisøren tidlig på morgenen er fint, for da er man garantert good hair day resten av dagen! Min flinke frisør går ut i permisjon (i dag) og fikk derfor en solsikke av meg, og til gjengjeld satte hun opp håret mitt i en lekker topp av typen man kan gifte seg i - kun ved hjelp av et strikk og tre hårnåler. Dette må jeg øve på!


Formiddag: Økologisk limonade og lunsj med god venninne.



Ettermiddag: På magen i gresset, på et teppe (en gang en teppepose, nå med ødelagt glidelås) fra gamle dager, med en bunke Donald fra 1977. Løser man rebusen bakerst, kan man vinne en apache-sykkel. Teppet lukter loft og gress og sommer og teltduk og solvarmt. Akkurat som i gamle dager. Løpe barfot inn og hente mer kaldt å drikke. Se på en maur som spaserer over Donaldbladet.



Kveld: På stranda med min elskede. Kveldssol, kurv, bok, bena i vannet, og føttene synker ned i sanda. Sola varmer godt før den omsider forsvinner.



Slike dager kan jeg leve på lenge utover høst og vinter. Slike dager er det aller beste med sommeren.


p.s. og håret holdt absolutt hele dagen!

9 kommentarer:

Siljeblomst sa...

Høres og ser ut som en helt fantastisk dag! Egentlig er det litt synd at rebusen har gått ut på dato, for en apache - sykkel hadde vært superkult :-)dies

Siljeblomst sa...

Pst; de siste bokstavene tror jeg egentlig er de første bokstavene i "ordbekreftelse". Jeg får de ikke bort nå...

Maren sa...

Åh, det er få ting som minner meg så mye om sommer som Donaldblader fra 70-tallet <3

Synne sa...

Gamle Donaldblader er den beste sommerlektyren! Slike dager er så herlige!

Glamourbibliotekaren sa...

Siljeblomst: Ja, apachene, hvor ble de av? Man ser dem nesten aldri lenger.

Maren & Synne: Klara Ku, Moby Duck, Mikro-Midas, Fant, Storeulv... man ser ikke dem så mye lenger heller.

Ine sa...

Hihi, jeg tror vi har samme frisør! :) Og for en fin dag!

Glamourbibliotekaren sa...

Hva gjør man når yndlingsfrisører har permisjon? Aner ikke :) jeg har gått der fast siden de åpnet for to-tre år siden.

Ine sa...

Hvis det er Balanzera du går til, kan jeg forsikre om at de andre frisørene også er veldig flinke :)

Glamourbibliotekaren sa...

Det tviler jeg ikke et sekund på :)

Populære innlegg