tirsdag, januar 17, 2012

Finn stilen: Januar



Det ble ikke rare antrekket i januar-collagen! Det formidler kanskje mer en stemning enn direkte stiltips for denne underlige måneden. Men her har dere i allefall min januar! Bøker, bøker, bøker - og LPer, f.eks. Revolver. Raggsokker er et must, te i fine kopper (eller helt ordinære krus med reklame for en eller annen bank før fusjonering, for den del), Roger & Gallet sin appelsinblomstparfyme, lys som dufter tresorter og bål, og hortensia som en slags pastellfarget vårlig drøm. 

13 kommentarer:

Frøken Skala sa...

Her er det også bøker som gjelder i disse mørke januarkveldene. Deilig å komme litt tidlig i seng og lese i skinnet fra et par stearinlys på nattbordet - med tekoppen eller rødvinglasset innen rekkevidde! Kos!

Parfymen kjenner jeg ikke, men vil gjerne sjekke den ut!

Kristin sa...

Det var sannelig det rette uttrykket: denne underlige måneden!

Og i dag er det sol, det er bare å holde ut!

Synne sa...

Bøker og lys og musikk og te, det er fin januarkos!

Stine Arkeologine sa...

Så koselig, fin collage - kjenner meg igjen i den stemningen. :-)

Hørte faktisk flere ganger på Relvolver i helga. Blir så glad av den plata, så mange bare helt geniale og ulike låter på ett brett! For meg er det skikkelig stå-opp-musikk på en lørdag, til å sprette rundt i huset i morgenkåpe og synge høyt og falskt og føle seg fri til!

Glamourbibliotekaren sa...

Frøken Skala: Man går i dvale! Da er det fint med bøker.

Kristin: Hurra, sol!

Synne: og en og annen film!

Stine Arkeologine: Revolver er ei kanonplate. Jeg har skrevet om den her.

HildeSofie sa...

Ahh, så fint!
Men du har glemt Oscarfilmene :)

Glamourbibliotekaren sa...

haha, jeg har glemt ganske mye - klær også! :D Oscar er på sitt mest hektiske i februar, så kanskje jeg tar dem med da?

Anja sa...

Hm, jeg er helt enig med stemingen du illustrerer. LIkevl savner jeg litt disse ogde gamle kollasjene med klær og leppesitfter.

Jeg har tenkt tanken før også; at bloggen din har fått et skifte i hva som opptar deg (iallefall når man ser på hva som kommer til uttrykk her). Før var det mye mer om klær, mote, sminke og reiser. Nå går det mer i hus, hage og loppisfunn.

Jeg elsker bloggen din uansett, men likevel savner jeg Glamourbibliotekaren anno 2008 eller deromkring... Jeg har jo mine tanker om hva dette skiftet skyldes, men du må gjerne dele tanker rundt dette hvis du har noen :)

Glamourbibliotekaren sa...

Denne collagen var vel bare et unntak - hvis du ser i Finn Stilen-arkivet er det primært klær som gjelder fremdeles.

Til det andre du nevner, vil jeg si at det er ganske selvforklarende: Det er fire år siden 2008; ville det ikke være litt rart om bloggen var akkurat den samme som da? Jeg er fire år eldre, jeg har kjøpt hus og har stort lån, og har ikke råd til å reise like mye som før (fire utenlandsreiser i 2011 er kanskje i overkant) - ei heller kjøpe klær og sminke i samme grad. Ergo blir fokuset mitt endret også, det er en naturlig prioritering. Særlig fordi jeg endelig har en hage, noe jeg har ønsket meg i femten år. Husk at bloggen reflekterer noe av det jeg er opptatt av til enhver tid, den har ingen grunnpremisser lagt av andre. Jeg må ikke forholde meg til noen kravspesifikasjon. Den er 100% hva jeg vil den skal være. Enkelt og greit :)

Anja sa...

Kjære deg, det var ikke ment som kritikk, bare en refleksjon fra min side, egentlig. Og ja, jeg skjønner jo at man utvikler seg med tiden, og særlig når man gjennomgår større endringer som det å flytte inn i hus med drømmehage og de nye økonomiske prioriteringene som følger med...

Jeg er at at jeg nok ikke uttrykte meg klart nok; jeg mener ikke at du skal reise og kjøpe masse nye klær for min skyld, jeg lurte bare på om dette ikke opptar deg så mye lengre? Lurer vel egentlig på om du ikke interesserer deg for fashion week lengre (du har vel aldri løpt og kjøpt noe derfra?), eller om du ikke bruker leppestift mer?

Men ok, jeg skal gi deg litt rett: noen ganger bruker jeg bloggen din som vireklighetsflukt ;) Hus og hage har jeg, og når man står med favnen full av hybelkaniner og skvallerkål, da er det bedre å drømme seg vekk i dine New York reiser enn hagevandringene dine... I alle fall godt at jeg kan dykke tilbake til 2008 i arkivet ditt da i alle fall!

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg tok det absolutt ikke som kritikk, jeg forsøkte bare å svare på det du spurte om :) flere svar: jeg bruker leppestift hver dag, fashionweek-innbydelsene har blitt færre siden det antagelig finnes mange andre mer relevante bloggere å invitere, og hvis jeg skriver mer om New York enn jeg gjør, fører det bare til at jeg blir så fristet til å reise at jeg kjøper billetter selv om jeg ikke har råd :) Men jeg vil igjen minne om at bloggen ikke er en dagbok der jeg skriver om alt jeg er opptatt av til enhver tid. Det er temmelig mye jeg holder utenfor. Den er ikke en dokumentasjon av livet mitt, så det vil alltid være basert på utdrag.

Anja sa...

Hehe - uansett - du er til stor inspirasjon og glede! Tusen takk for at du deler såpass mye som du gjør med oss lesere; det er absolutt en kosestund å finne fram en tekopp og sjekke dine nyeste oppdateringer i blandt!

Glamourbibliotekaren sa...

Bare hyggelig! :)

Populære innlegg