tirsdag, mai 01, 2012

Im wunderschönen Monat Mai

Robert Schumanns vakre melodier til Heinrich Heines dikt, framført av Ian Bostridge og Julius Drake, er fint å starte mai med. Jeg husker da denne innspillingen kom for 14 år siden. Jeg jobba i en klassisk platebutikk før jeg begynte på bibliotekskolen, og i det øyeblikket jeg hørte Bostridge synge "Im wunderschönen Monat mai" var jeg solgt. Jeg har reist til New York for å høre han synge Schubert, og i sommer, på selveste bryllupsdagen vår, skal han synge Schumann i vakre lille Risør. Det blir en fin feiring.



3 kommentarer:

Regnboge sa...

Åh, so vakkert!

Regnboge sa...

(og dessutan perfekt når ein skriv historieoppgåve og jobbar med særemne i norsk)

Anonym sa...

Nå ble jeg veldig glad, ettersom jeg vokste opp i Düsseldorf så har jeg stadig følt at vi trenger mer Heine og Schumann her i Norge! Glamourøst akkompagnement til lesesalstilværelsen på denne solfylte dagen.

Populære innlegg