torsdag, august 30, 2012

Egen avling


De gangene jeg var bortreist i sommer, var jeg mest bekymret for cherrytomatplantene mine. Da vi var i Toscana, hyret jeg inn en kusine som kom og vannet jevnlig. Resten av hagen og blomstene inne klarte seg fint, men tomatplantene må ha vann vann vann. Jeg har sådd noen av dem selv, men de som har kommet lengst, fikk jeg som bittesmå planter av min søster rundt påsketider. Og nå er de her, de små røde og inderlig søte fruktene! De er så himla gode!! Som godteri der de ligger i en skål på stuebordet. Mums. 

Og enda er det kanskje hundre grønne små som gradvis blir rødere og rødere. 

Husk: Tomatplanter kan man ha på balkong, til og med i vinduskarm om den får tilstrekkelig med sol. Man trenger ikke å ha hage eller stor veranda. Men man må ha litt plass i karmen, for de blir ganske store.  

Ingen kommentarer:

Populære innlegg