onsdag, september 05, 2012

Dessert-tips: Bær i sitronkrem

Disse laget jeg her forleden - rips og bringebær med nydelig sitronkrem, hakkede mandler og en dæsj krem på toppen. 


Da var det fint å ha tilgang til bugnende ripsbusker i mammas hage!


Men senere lagde jeg dem hjemme også, med blåbær og bringebær fra butikken...


...servert i grønne stettglass. NAM!


Oppskriften fikk jeg på Trädgårdsonsdag på svensk tv, must-see for hageeiere. Her ligger den ute på nett. Enkelt som fot i hose, og veldig forfriskende!

5 kommentarer:

petit sa...

Synes også jeg legger merke til agurkurten som ligger på toppen, virkelig lekkert! Takk for tipset, det frister å prøve ut :)

Glamourbibliotekaren sa...

Agurkurt kan brukes til så mangt!

Anonym sa...

Ser lekkert ut! Jeg må ta meg en tur ut i hagen. Mon tro jeg kan bruke solbær og jordbær og blåbær, det er hva jeg kan finne? Hvilken blomst pyntet du med? Heter den honning-ett-eller-annet, og ikke minst er den spiselig?
God søndag ønskes fra Stine c",)

Glamourbibliotekaren sa...

Det er agurkurt, og den er spiselig. Du kan bruke hvilke som helst bær til denne desserten!

Glamourgrammatikeren sa...

Ooooooo - denne har jeg printet ut oppskriften til!

Populære innlegg