søndag, oktober 14, 2012

Äntligen!


Figgjos gule Sissel-tekanne har jeg hatt på ønskelista lenge. Farmor hadde dette serviset, og frokostbordet 1. juledag var alltid dekket med de fine gule koppene og asjettene. I tekanna var det alltid Twinings English Breakfast. Jeg har ikke så mye fra gul Sissel selv, men noe har jeg samlet med meg gjennom årenes løp - to kaffekopper med fat, noen ekstra fat, og kanskje åtte asjetter. I går fant jeg tekanna til en noenlunde ok pris, og jeg fikk prutet den ned litt. Prisene på både Grete og Sissel har dessverre skutt i været de siste årene. Det gjør det vanskeligere å fortsette å samle, særlig i hovedstaden. Derfor er jeg glad for at jeg fikk tak i denne!

8 kommentarer:

Elida sa...

Eg har absolutt ikkje noko forhold til serviset og det å samle på slikt, men det er alltid kjekt når ein får tak i noko som ein har veldig lyst på. Forøvrig var den veldig fin:-)

Ha ein god søndag!

Anna sa...

Jeg samler på Sissel grønn og fikk tak i den store tekannen forrige uke (faktisk to stk). Synes designet er så fint - og gleder meg stort hver gang jeg kommer over et nytt funn. Liker veldig godt de største tekoppene. Litt ergelig at prisene har blitt så høye ja, men det hender en gang i blant at korpsforeldrene ikke alltid er like oppdaterte og selger litt rimeligere på loppis :) God søndag!

ANNEPÅLANDET sa...

Det er bare å melde fra om du plutselig skulle bli lei av denne!!! Jeg vokste opp med dette serviset på bordet (pluss sort Skaugumbestikk), og blir nesten syk av lengsel hver gang jeg ser noe i denne serien. Dessverre er det nesten umulig å få tak i deler lengre, særlig kopper, så nå har jeg litt av hver farge... Men det gule er finest!
Fortsatt god søndag!

Glamourbibliotekaren sa...

Elida: Takk!

Anna: Tekoppene er kjempefine! Jakter stadig på dem.

Annepålandet: Takk, du må nok vente lenge på at jeg blir lei av dem :D

Glamoursjefen sa...

Grattis! Det var et supert funn.Tekanna er nydelig. Selv skulle jeg gjerne funnet en blå... Er enig med deg i at det er vanskelig å finne Grete og Sissel i det hele tatt i hovedstaden. Enkelte bruktbutikker (bl.a. på Majorstua) har noe av og til, men det til en sånn blodpris at det ikke går ann. Da støtter jeg heller et lokalt loppemarked og betaler dem godt. Da får jeg til gjengjeld også musikk på 17. mai (og det er det mange som glemmer der de råpruter på skoleloppis).

Anonym sa...

Så gøy! Selv har jeg tekannen og et lite (og utrolig anvendelig!) fat i blått. Begge med gode minner fra mormor og bestefar. Synes det er morsomt når du viser frem og skriver om servisene dine, det finnes jo så utrolig mye fint! Skulle gjerne hatt plass til mange flere ... ;-)

Hilsen Hedda

Synne sa...

Ooooh, så fin! Gratulerer med funnet, det er så supert å få tak i noe man har lett lenge etter!

Glamourbibliotekaren sa...

Glamoursjefen: De eldre damene nede i Markveien har en del fra både Grete og Sissel, men prøvde å ta 350 for én rosa kopp med tefat.. In your dreams! Galskap.

Hedda: Jeg har også et blått fat! Og en del asjetter som jeg bruker til daglig, både i blått, gult og grønt.

Synne: Tusen takk!

Populære innlegg