torsdag, oktober 04, 2012

Rød leppestift-favoritter

Jeg lovte å presentere mine røde yndlingsleppestifter i forbindelse med regnet og høsten!

På bildet ser de nokså like ut - men det er ganske stor forskjell på dem i virkeligheten. 
Fra venstre: 
*Jemma Kidd lipgloss #18 "Perfect Red" - et navn den fortjener. Den er perfekt. 
*Chanel Rouge Allure #18 "Sexy" - denne har jeg nevnt flere ganger tidligere. En ganske diskret hverdags-rød. 
*Laura Mercier "Audrey". Det var selvfølgelig navnet som fanget min oppmerksomhet først, men fargen overbeviste meg. En "muted red", kanskje i retning varmrosa, matt og lekker. 
*MAC "Sephora red", mørkerød bærfarge. 
*Lancome #131 "Pense" - ikke ulik Sephora Red, litt mørkere når man tar på mye. Nydelig. 
*Cover Girl #425 "Vintage wine" - en diskret hverdags-rød. 
*Maybelline #553 "Glamorous red" - en ikke fullt så diskret hverdags-rød - selve fargetonen er litt dempet, men gir allikevel et ganske overveldende og mettet fargeinntrykk når man tar den på. 
*MAC "Redwood" - kanskje en av de mest perfekte halvmørkerøde jeg vet om. 
*YSL 01 - Helt crazy. 


5 kommentarer:

Henrikka sa...

Røde leppestifter får man aldri nok av! Jeg har en ny favoritt for tiden: Chanel Rouge Allure nr. 99 "Pirate", en ganske ny farge. Anbefaler alle som liker røde leppestifter å sjekke ut denne.

Anonym sa...

Hei! Jeg synes det ofte ser smashings ut med rød leppestift på andre, men jeg synes ikke jeg får til å legge på mine egne lepper. Noen tips? Legger du på nytt lag ofte på de dagene du bruker dette?

Ingvild S L sa...

Mine favoritt-røde er Chanels La Fascinate og Maybelline Glazed Red Apple. Den siste blander jeg ut så den blir en lipgloss :D

Salome sa...

eg bøyer meg i støvet!
Selv synes jeg at jeg har mange, dvs 5:

* L'oreal 265 (kan ikke lese navnet...)
* Clarins 111 Rasberry sorbet
* Maybelline 360 Plum reflection
* Clarins 717 Plum
* Estee Laude 739 Scandalous
Men er ikke alle leppestifter røde da? (har ikke sett gule, blå eller grønne...)

Også slutter jeg meg til anonym, hvordan legge de på? Pent!

Glamourbibliotekaren sa...

Henrikka: Jeg så den her om dagen, den var virkelig rød! Lekker.

Anonym: Noen ganger kan det være bedre å legge leppestiften med pensel, det kommer litt an på fargen og konsistensen. Jeg tar på et nytt lag jevnt og trutt utover dagen!

Ting som gjør en glad: Takk for tips!

Salome: Noen er korallrøde, rosa, nesten lilla, oransje..

Populære innlegg