onsdag, juni 12, 2013

Ønskereprise



Vi snakket om telegrammer her på jobben, noe som i grunnen forekom mest før min tid - men jeg husker jo vi leste om det i ungpikebøker. Punktum ble erstattet med ordet "stopp": "Alt vel stopp kommer hjem i morgen stopp håber børnene har det bra stopp". Så husket jeg plutselig at jeg en gang kjøpte en bunke telegrammer på loppemarked, uten at jeg visste det - de lå midt blant en bunke pianonoter.

Her kan dere lese om telegrammene som Aagot i Schultzgaten fikk til sin femtiårsdag!

4 kommentarer:

Hermia Says sa...

vilket fint fynd i noterna stop e-post är liksom inte riktigt lika flott som ett telegram stop

Glamourbibliotekaren sa...

amen sister stopp

Elisabeth sa...

Da min farmor døde (hun var enke) i 1987, fikk min tante Gunn overta masse papirer etter henne. Tante Gunn samler på gamle postkort og whatnot, og hun har også tatt vare på massevis av gamle telegrammer som farmor hadde fått. Fire av hennes seks sønner forsøkte seg som sjømenn, og noen av telegrammene er fantastisk lesing den dag i dag. "God jul stopp jeg vet ikke hva mer jeg skal si stopp hilsen Roald stopp" for eksempel. Det ligger mye historie i et gammelt telegram.

Synne sa...

Åååh, for en oppdagelse! Så fint å lese!

Populære innlegg