fredag, juli 19, 2013

Glamorøs fredag


God fredag! 
Det er vel kanskje ikke så mange her inne som holder telling på dagene akkurat nå, men ettersom jeg har hatt bare en ukes ferie så langt, går jeg ikke helt i surr riktig ennå. Det er fredag!

Jeg benytter den tidlige morgenstund til å drikke en jordbærte med mint (Amsterdam-innkjøp, interessant!) og å vanne i hagen - der var det nesten forørkning på gang mens vi var bortreist. Snart er det vel frokost tenker jeg! Planer for helga er et bursdagsselskap samt lesing i hagen (iført en hatt lik Audrey sin), og dagens duft er Cacharel Amor Amor. Egentlig burde jeg blogge om en drøss av konserter jeg har vært på de siste ukene også, vanligvis har jeg jo som mål å gjøre det i løpet av et døgn etter konserten, men nå frister det mer å være ute i sola. Det kommer etterhvert! 

Dagens aviser skal nu hentes inn. Hva gjør dere i dag? Kom med fredagsrapporter, alle som vil!

mvh
Glamourbibliotekaren


16 kommentarer:

Line sa...

Jeg sitter helt alene på skolebiblioteket, og faktisk på hele skolen. Koser meg med reiseradio og klargjør lærebøker for neste skoleår. Jeg har hatt en del ferie, nå arbeider jeg to uker og så har jeg ferie igjen. Været i nord passer meg bedre enn de som har ferie. Regnet bøtter ned og vinden tar godt i trærne utenfor vinduet. Snart er det helg igjen. Håper på forhold for bærplukking, men uansett hvordan det blir skal jeg nok vite å kose meg:-) God sommerhelg til alle, ferierende eller arbeidende

Hilsen Line

På jobb sa...

Her er allerede ferien overstått, men jobbing i juli har sin egen sjarme med stille dager og muligheten for å kunne gå tidlig hjem. Dagens (eller egentlig ukens) mest glamorøse må være min nyinnkjøpte gravidgarderobe (dog uten et eneste egentlig gravidplagg) som gjør at jeg kan vise frem min 24-ukers gravide mage med stil.

Planer for helgen er å finne et pilatesstudio i Oslo (anbefalinger mottas med takk), ny neglelakk på tærene og ellers bare nyte solen og fridagene.

S sa...

Nyter en kopp kaffe etter frokost, og har glamourfølelsen inne. Både fordi jeg er frisk fra forkjølelsen jeg startet ferien med og fordi vi reiser til godværet i Kroatia i morra. I tillegg nyter jeg nå synet av terrassen og hagen gjennom den nye verandadøren. De siste dagene har vært hektiske med stua som byggeplass, men jeg kjenner en barnlig glede over at dette prosjektet har gått som planlagt og at resultatet blir slik vi hadde tenkt.

I dag blir det et litt rolig tempo med noen små innkjøp og pakking av kofferter. Morgendagen blir brukt til reising, men søndag tenker jeg flate ut på ei strand og nyte sol og varme.

God helg!

V sa...

Her er fredagen veldig casual med Converse, jeans, t-skjorte og store ringer i ørene. Arbeidsuka er snart over og jeg venter på at den etterlengtede sola skal komme fram - og den skal visstnok være fremme i ei uke!
I helga skal jeg pusle med en forsømt hage og stemorsblomster som må skiftes ut. Min deilig ferie var ikke fullt så god for hagen... Ønsker alle en fin julihelg! :)

koristen sa...

Fredag med knallvær, herlig! Jeg reiser til mor i Sandefjord etterpå, og i dette været blir det garantert en tur til koselige Stavern imorgen. Søndag reiser jeg tidlig hjem for å hilse på et fem måneder gammelt familiemedlem for første gang, kos :-)

Men først har jeg sat meg et muligens litt urealistisk mål for hva jeg skal rekke å gjøre her på jobb, så nå er det bare å stå på!

Antrekket er rosa piratbukser og hvit topp, duften er Elizabeth Arden Green Tea.

God sommer og god helg til Glamourbibliotekaren og alle glamorøse!

Rosenhufsa sa...

God fredag, alle sammen! Her nytes stillheten på landet, bare avbrutt av Reiseradioen som surrer svakt i bakgrunnen, dét er sommerstemning, det, haha :) Ingen glamorøse innslag så langt, men har sovi lenge, det er jo i alle fall veldig behagelig, om ikke glamorøst. Siste helga i ferien, og det blir biltur te sørlandet, herlig :D

fru winther sa...

God fredag! Litt stille fredag til ettertanke, dette, siden jeg fortsatt er i litt sjokk etter å ha kommet tilbake fra to fantastiske uker i Italia. Småpusler i huset, og prøver å venne meg til tanken på at det faktisk er jobbedag på mandag. Velvel, det skal nok gå bra. Dessuten har vi en tur i vente i september, og dermed noe ekstra å se fram til :). I dag er jeg litt kvasirocka med svart bukse, singlett med enhjørning på og grå strikkejakke. Dufter av Kiehls klassiske musk. God helg til alle!

Lærerinna sa...

Tilbake i hovedstaden etter en uke i nord med regn og ca. 10 grader hele uka. Det har vært en rolig og lat uke - men veldig glamorøst med sol og tur til fjells i helga, der det også meldes om sol!

Slaraffenklær foreløpig, men gleder meg til neglelakk og lipgloss etter uke uten sminke.
Alt til sin tid! :-)

Ønsker alle en god helg; uansett fri eller jobb!

.mette sa...

Fredagen startet med en rask spasertur halvveis til jobb = deilig! Uniformen er på, og etter jobb er planene klare: besøke venner på Kongsvinger deretter via vakre Sverige til vårt hytteparadis som ligger i Norge. Hytteparadis = utedo, utevask, utemåltider = alt foregår ute. Ferien ligger fortsatt 4 uker inn i framtiden - godt å ha noe å se fram til. Ellers blir det popquiz, 20 spørsmål, litt krim og kanskje et glass med bobler. .mette

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra Bodøbyen! Her startet morgenen ganske sent, ettersom jeg og mine tyske feriegjester satt oppe til nesten fire i natt. De ante ikke hva klokka var, for lyset gjør at kroppen ikke sier "natt nå". Morsomt.

Og glamouren er intakt. Husvasken ble tatt i går, tåneglene ble forfriska i farga og jeg er ganske nydusja. Jeg dufter av Valentina og skal snart prøve min nye leppestift fra Estèe Lauder. Skulle kjøpe ny Chanel i går fordi min favoritt var helt utbrukt, men farga var utgått! Sorg i heimen. Ikke var den erstatta med noe tilsvarende heller, men Lauder hadde heldigvis samme farge og stil.

Planer for helga: Ut på tur ved havet, og med gode muligheter for tur opp i fjellet også. Ferskfiskmiddag nesten garantert, jeg vil ha småsei! :)

M.E. and Me sa...

Sjanglet inn på kontoret i et par sandaler med skyhøye kilehæler i tre... det er vel en grunn til at jeg bare bruker dem én gang hver sommer. Au!
Skal kose med meg en fin liten bok jeg fant på litteraturfestivalen i Dartington for et par uker siden - den heter 'The Flame Trees of Thika' og er nylig blitt gitt ut på nytt av Slightly Foxed Editions (som spesialiserer seg på utgåtte titler). Barndomserindringer fra Kenya før 1ste verdenskrig med mye humor. Anbefales :)

HildeSofie sa...

God fredag! Sola stråler over Toten, jeg har spist frokost ute, og der har jeg egentlig tenkt å befinne meg resten av dagen, med bok, limonade og kanskje en is?

Antrekket er prikkete bikini innerst, jeansshorts og stripete t-skjorte over. Duften er solkrem, haha :)

Kjære dro på en spontan guttetur til Oslo i går, så foreløpig er jeg alene. Ikveld blir det grilling med naboene, og søndag setter vi oss på toget for noen dagers sørlandssommerferie, hurra!

Riktig god helg til alle, enten det er ferie eller jobb, sol eller regn!

Hermia Says sa...

Här har solbrillorna åkt på och av i takt med molnens rörelser över himlen... Snart har första semesterveckan gått men jag har inte kommit in i rätt feriemodus, men det kommer väl hoppas jag. Men jag njuter av glamouren av en helt oplanerad dag - och av bakelsen maken kom hem med i namnsdagspresent!

Trevlig helg!

Ina sa...

Jeg skal ikke ha ferie før i september, men passer på å nyte sommeren når jeg kan. Helgen tilbringes på balkongen til svigermor, under en stor, blå stråhatt og med utsikt over Mjøsa.

Dufter av Saffron Amber Cardamom fra Korres og solkrem, antrekket forøvrig består av hvit bomull og fargerikt chiffonskjørt.

God helg til alle glamorøse!

Alt godt sa...

God natt! Eg er altfor seint ute, men sidan det har vore eit snev av fredagsglamour så måtte eg inn og skrive ei helsing. Vi er i Arendal, i morgon skal vi vere i komiteen til årets hellbillies-konsert. Eg er i cateringteamet for artistane, og min kjære skal vere "floor manager", har han fått vite. Det blir gøy, sjølv om gjensyn med gamle vennar er viktigare enn musikken denne gongen.

Eg ynskjer alle som er innom ei fin helg, og sender ei ekstra helsing til Elisabeth i nord. :)

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle fredagsrapporter! God helg!

Populære innlegg