søndag, mars 16, 2014

Pannekakefrokost


I dag våkna jeg grytidlig, som jeg alltid gjør i helgene, og før klokka halv elleve hadde jeg hørt tre radioprogrammer (deriblant Spilleroms Halvorsen-feiring som gikk i P2 sist fredag), spist frokost, lest fire aviser og mange sider i ei bok, tatt en lang dusj og drukket uhorvelige mengder te. Da var det snart på tide med lunsj! Og for min nattearbeidende husbond: frokost. Han kom hjem fra spillejobb kl. tre i natt, og jeg syntes han fortjente litt ekstra deilig frokost. (I dag har vi nemlig vært kjærester i ca hundre år)

Jeg fulgte ingen spesiell oppskrift, men om man tar like mengder mel og melk (jeg tok en kopp av hver, altså cup), et egg, bittelitt salt, litt bakepulver og feks en knust banan, har man en veldig fin røre. Jeg lagde små og tjukke pannekaker som jeg stablet i høyden, helte økologisk lønnesirup over, piska krem, og serverte det hele med god te i pene Gustavsberg-kopper. 

Lettvint søndagsluksus! 


3 kommentarer:

Synne sa...

Så godt og hyggelig! God søndagskveld til kjæresteparet!

Maren sa...

Namnam! Ha en fin søndag, begge to!

Pernille sa...

Takk for tipset! Oppskriften ble testet ut i dag :-)

Populære innlegg