fredag, juni 27, 2014

Glamorøs fredag


God formiddag!
Jeg drikker te og hører på Schumann. Vaskemaskinen går, full av sommerlig sengetøy skal snart henges opp på klessnora ute, sola titter fram, dagens duft er Acqua di Gio og jeg har øredobber fra Tiffany's som matcher forlovelsesringen min. I helga blir det en liten uflukt i forbindelse med bryllupsdagsfeiring, og ellers tenker jeg å leve i sneglefart. Sommermodus har slått fullstendig inn her, deilig. 

Glamorøs fredag begynte egentlig i går, da vi trosset det vanvittige været og dro på førpremiere på "Yves Saint-Laurent", altså filmen om han. Mer om den senere! Åh, regn eller sol, sommeren er her, og kino i regnvær er noe av det beste jeg vet. 

Ha en fin dag og helg alle sammen! Fredagsrapporter mottas, enten dere er friske og våkne - eller sommersløve og på autopilot som undertegnede. 


13 kommentarer:

HildeSofie sa...

Riktig god morgen (formiddag?)! Ti grader og regn - det er sommer i Innlandet, hoho! Men så lenge man har te (English Tea Shops English Breakfast) og ny DAB-radio på kontoret, så går alt helt fint! Selv om jeg har enda en uke igjen før det er ferie, så er det rolig på kontoret - politikerne har tatt sommerferie, og da blir det mindre på meg også :)

Dagens glamour er rødt- og hvitprikkete sjal i halsen og røde småsko.

Planer for helgen: Ikveld blir det sommeravslutning med jobben til min Kjære, og fra i morgen blir jeg Roskildefestivalenke. Det er meldt regn, så jeg planlegger en skikkelig opprydning i klesskapet, og lesing av bok og aviser.

God helg til alle - ferierende og arbeidende!

frk Frydefull sa...

Frisk og klar etter deilig start på dagen på min favorittkaffebar. Dagens glamour er kort arbeidsdag ettersom ettermiddagen byr på barnehageavslutning, og etter det middag hos venner - hurra! Det eneste jeg skal gjøre er å lage sangria og la helgemodus og snegletempo ta over. Ellers planlegger jeg en overraskelsestur til Berlin med min kjære - er det noen som har noen tips - hvor bo - hva å se - tar jeg gjerne i mot! God helg!

Anonym sa...

Her er det sommerstille en litt grå fredag, men jeg ser at solen prøver å bryte gjennom skylaget!Jeg skal prøve å gå litt tidligere fra jobb for å komme raskest mulig ut på Knatten - vårt lille sommersted.Tror det blir en fin helg jeg! .mette

Line sa...

Hovedglamouren på jobb her, ved siden av t-skjorta med morsomme små kyr på, er at sola skinner og jeg ikke skal være her så altfor lenge i dag. Resten av dagen og kvelden regner jeg med går til hage og annet utearbeid og kanskje litt avslapning til slutt. Hadde en koselig telefonsamtale fra en annen tidssone på morgenkvisten, så jeg er fornøyd uansett:-) I helga håper jeg også å få puslet litt med min egen blogg, som jeg forsøker å gjenopplive etter at den ble forlatt så altfor lenge. En riktig god helg til Glamourbibliotekaren med gjester

Ina sa...

Siste dag på jobb før sommerferie! Helt siden ungdomsskolen (på nittitallet!) har jeg brukt somrene til jobb, så dette blir stor stas. Har behagelige planer om å tilbringe uker på en liten øy i skjærgården i Vestfold, med morgenbad, yoga, skjønnlitteratur, vannmelon og jordbær. Kan nesten ikke vente! Et urbant avbrekk i København blir også finfint.

Pangstarter med hyttetur i Kragerø med gode venner nå i helgen. Glede!

Maje sa...

Nettopp hjemme fra varme og solfylte Paris. Nå venter et par ukers intens jobbing for å få alt ferdig før ferien. Dagens glamoureffekter består av et deilig skjerf jeg fikk av min mor og litt Boss Jour på halsen. I ettermiddag blir det middag av selvdyrket salat (snakk om glamour!) og litt fredagsvask før helgefreden skal senke seg. Fant noen gamle bøker på loppis som også skal frem snart. God helg!

namnam sa...

God glamorøs fredag!
Solen skinner, i hvert fall nå og da, og snart er det helg! Kun en uke til ferien og det begynner å bli vanskelig å samle seg om arbeidsoppgavene. Dagens glameffekter er ny fin spilleliste i Spotify som jeg hørt på på min vei til jobb, nye jeans og en liten troikasjokolade til tekoppen foran PC'en. Har ingen planer for helga, annet enn å spise frokost på balkongen dersom været holder.
God helg!

Stine Arkeologine sa...

Ennå hardt arbeidende, men nå er det bare en halv dag igjen så er det ferie! Den skal brukes dels på hytta i skogen, dels ved sjøen og også på en lengre reise. Vet ikke hvem som gleder seg mest, den store eller de to små! Reiser så snart arbeidsdagen er over og er ferdig reisekledd med ny, blomstrete bluse, neglelakk, capribukser og myke ballerinasko. (Som en kloning mellom Audrey og en frenetisk skrivende Jon Skolmen ved skrivemaskinen.. Håret ligner mest på den siste for krøllene står rett ut etter hårvask uten tid til etterbehandling!) ;-)

Gleder meg aller mest til å senke tempoet! Riktig god og rolig helg alle sammen!

Maren sa...

God fredag! Jeg har tatt toget hjem, og leser bok, drikker te og hører regnet slå mot ruta. Det finnes få ting som er finere enn det. Helga skal fylles med gåturer, mer lesing, venninner på middagsbesøk og sannsynligvis noen episoder med Freaks and Geeks på Netflix. Fantastisk serie, altså. Riktig god helg!

Annette sa...

God ettermiddag!
Fortsatt en uke igjen til ferie, men det er helt i orden for meg, jeg trives godt her på ingeniørkontoret.
Stas blir det i kveld når vi skal feire bursdagen min på forskudd med familien. Mamma skal lage ønskematen (det blir laks ja), gleder meg :-)

Ellers er det mye hygge som står på planen i helga. Bakst, strikking, balboadansing, venner på besøk, rydding av leilighet og å se på de flotte pelargoniene blomstre som jeg var redd for at jeg hadde tatt livet av. Det hjelper visst å vanne masse!

God fredag og helg ønskes alle og Glamourbibliotekaren spesielt!

Glamourfilologen sa...

Herlig med fredag igjen! Her er det en viss glamourfølelse pga. tilstundende helg. Antrekket er bringebærrød cardigan, perler i ørene og nytt silkeskjerf med sommerfugler. Ønsker alle en god helg:-)

Oda sa...

Denne glamorøse fredagen er ein feriefredag der eg er i heimbygda blant flotte fjell og fjordar. Eg sjonglerar fjellturar med Den nynorske Festspela, som har den fabelaktige Agnes Ravatn som årets festspeldiktar. Eg gjer meg ekstra fin i dag med mamma sine Elizabeth Arden- produkter og av den friske sjøbrisen som gjer håret naturlig volumfylt.

Takk for fint og inspirerande innlegg om sommarlitteratur i forrige post!

Synne sa...

Det blir sen stikkord-rapport i dag, ettersom jeg har smått om tid. Good hair day, vintagekjole, nylakkerte negler, vin i glasset, morsomme helgeplaner. Sommerferie på toppen! God og glamorøs helg til alle!

Populære innlegg