fredag, januar 30, 2015

Glamorøs fredag


God morgen! Siste fredag i januar, hurra! Jeg innrømmer gladelig at jeg ser fram til februar, for da er det nesten mars - og påske, og vår! Etter en temmelig intens uke er jeg glad for at det straks er helg, og mine planer for helga er kun en filmkveld med ei venninne og å lese ut boka mi. Kanskje gå en tur, drikke te med min elskede. Også litt jobb i morgen formiddag, det bør jeg vel ikke glemme. Dagens glamoureffekter er Cabotine eau de toilette, kasjmir-cardigan og mitt vintage-David-Andersen-smykke, samt mørkemørkerød neglelakk fra Merci i Paris (kaféen), og jeg har allerede dykket ned i fin musikk - hvor jeg forblir resten av arbeidsdagen. Tulipaner plukker jeg opp på vei hjem fra jobb, og deretter er kvelden åpen. Snurre plater og lese, det er det jeg har mest lyst til og da blir det nok sånn. 

Deres tur! Jeg oppfordrer som vanlig til å rapportere, det er så hyggelig å høre hva dere driver med! 

Ha en fin dag alle sammen!

mvh
Glamourbibliotekaren

31 kommentarer:

Line sa...

Jeg sitter på et stille skolebibliotek og skal registerer bøker som skal brukes til Tromsungdom leser i februar. Etter hvert skal jeg ned til folkebiblioteket og hente ekstra eksemplarer av de samme bøkene. Helga skal først brukes til husvask, rydding og matlaging, og på søndag får jeg besøk av venner. Det blir koselig. Innimellom regner jeg med å få tid med tanteunger også. Mitt soundtrack i helga blir antakelig lovsanger og prekener ved Lindell Cooley, eller kanskje en ny lydbok, og kanskje din spilleliste nr 9, som er en av mine favoritter.

Miss Lemon sa...

Glamorøs fredag!
Akkurat nå sitter jeg sammen med kjæresten min i Wien, mer presist Vienna AirPort. Vi landet her for et par timer siden, etter en 12 timer lang flytur fra Bangkok. Så nå har vi akkurat inntatt en bedre frokost og store mengder te. Etter å ha brukt en del penger på denne ferien, har jeg for øyeblikket gitt meg selv et midlertidig shoppestopp. Men det spørs om det ikke blir noen Mozartkuler med i bagasjen hjem ;-)
Glamorøse effekter er det heller dårlig med. Etter å ha vært på reise i over et døgn, lengter jeg mest etter en dusj! Men jeg stjal en sprut med Guerlain's "Le Petite Robe" i taxfreen ;-) Det var rett og slett nødvendig med litt nød-parfymering!
Ha en strålende helg :-)

Ingrid sa...

Segovia spelar Händel och Bach på LP:n,morgonkaffet urdrucket.
Idag ska städas, underbart - tänk att få vara hemma hela dagen och göra lite fint! Sedan får det bli en lugn kväll, och imorgon heldag med goda vänner.
Tack för en underbar blogg och ha en trivsam helg!

Josefine sa...

God fredag! Min starter rolig hjemme før jobb, med te og Aftenposten. I dag skal jeg være vikar i mat og helse, alltid like spennende med 14 åringer som skal kokkelere! Dagens glamoureffekter er en varm ullgenser fra Gudrun Sjöden og parfumen Love, Chloé som jeg fikk i gave av kjæresten som har vært ute å reist. Jeg har en veldig sosial helg foran meg med korfest i kveld, middag med venner i morgen og søndag. Gleder meg!

Hermia Says sa...

Så fint med fredag och helg! Jag började lite igår med att se The imitation game på bio, den var ju riktigt bra! Imorgon ska vi fixa en del där hemma men på kvällen är det konsert med Moneybrother och Gävle symfoniorkester! Naglarna har nytt lack i något slags obeskrivlig brun/lila/grå färg. Ok, men ovant.

Trevlig helg allesammans!

Solveig Marie sa...

Jeg har nettopp våkna, klokka er halv ni her - for en luksus. I dag skal jeg fikse meg litt for to forelesninger, før jeg skal gymme litt. Så blir det stas, for i kveld skal vi enten ut eller på pub! Livet i Skottland :) God helg!

Solveig Marie sa...

Jeg har nettopp våkna, klokka er halv ni her - for en luksus. I dag skal jeg fikse meg litt for to forelesninger, før jeg skal gymme litt. Så blir det stas, for i kveld skal vi enten ut eller på pub! Livet i Skottland :) God helg!

HildeSofie sa...

Er det fredag igjen? Som tida flyr!
Jeg smiler fortsatt etter et veldig fint møte på mandag,og har tenkt å ta med meg minnene fra det en god stund fremover.

I dag er det grått og sort og litt bling som står for glamouren, sammen med Coco Noir, og te fra Whittards i koppen.

Helgen tilbringes hjemme alene, med en kombinasjon av jobb, trening, bøker, te og en laaang spilleliste basert på anbefalinger fra denne bloggen. Og kanskje en Woody Allen-film.

God helg til alle!

Silje sa...

Her henger en fin gutteklump på 9 kilo på magen mens jeg raskt kikket på nett.

Dagens outfit er ullstillongs og ulltrøye, samt babybjørn, om det teller... (Det lå øverst i kleshaugen)

Dagens mål for 'a mor er å prøve å få mest mulig god rytme med mat og søvn for småen, skal også prøve å finne fram sangboka, lage pai til middag og handle med pappaen i kveld mens vi har barnevakt!

En rolig helg venter!
God helg alle sammen!

K. sa...

Det blir en vinterlig tur til skogs og til fjells med kjæreste og svigermor i helgen, noen ganger er det fint med snø. Som feks i dag! Selv om det er mindre enn en måned til termin så er jeg både i stand til å jobbe og å komme meg på ski. Takk og pris for at det finnes slike svangerskap også - ikke bare de en hører om blant eskalerende sykmeldingstatistikk... (Da er det vel også lov å komme med en liten oppmuntring om at positiv tankegang og holdning også hjelper ?!)

Siden jeg får mye tid til overs de kommende ukene når permisjonen starter til uka så har jeg tenkt meg til avtalt leveringssted for ferskente...
Den ligger nemlig temmelig klar for sin tedrikker, innpakket i et blomstrete, vårlig gjenbrukt innpakningspapir, opprinnelig fra en bokhandel i Paris. (mange glamourpoeng på en gang!)
Jeg lar denne lille lovnaden være min god helg-ønskning til vår alles favorittbibliotekar og glamourblogger.

God helg!

Kristin sa...

God fredag!
Jeg startet dagen på beste måte: med en god venninne, kaffe og sjokoladecroissant på Stockflets.
Festligheter i kveld og i morgen kveld, så dagene skal brukes til å slappe av og leke med datteren min.
Ønsker alle en god helg! :)

Kristine sa...

Ikke så mye ytre glamour i dag, men har på noen fine smykker og Tom Fords Sandalwood Blush-parfyme. Helgen inneholder rolige og fine planer - passe på nevø og å hjelpe noen venner med å flytte. Det er deilig med rolige helger når det fortsatt er vintermørkt!

Maje sa...

Glamour i dag: vårgrønt skjørt og litt rød lipgloss. I kveld blir det lesing av Patrick Modianos "Gater i mørket". Må levere den på biblioteket i morgen, for det er visst flere som vil lese den:) I morgen har jeg planer om kaffe, for den nye kaffemaskinen min skal monteres, og tur til biblioteket, og ellers håper jeg på en skitur.

God helg!

Stine Arkeologine sa...

Er straks på vei til biblioteket for å grave fram mer kildestoff til å skrive. Føler meg heldig som får jobbe med det jeg liker aller best! Det har vært en lang og fin morgen, vi sto opp tidlig og hadde tid til koselig frokost og fyr i ovnen før skoletid, og etterpå har jeg jobbet effektivt i to timer. Har mitt fineste armbånd og liljekonvallparfyme på og gleder meg til ei helg med "sakte tid", som minstemann sier. Få planer og masse tid til å romstere hjemme og på ski i skogen sammen med de to.

Riktig god helg alle sammen! :-)

namnam sa...

God glamorøs fredag!
Dagens glamour er blå kjole og roseparfyme, samt arbeidsoppgaver som gjør at jeg kan spille musikk til. Filmmusikk fra Miyazakis animefilmer fyller derfor universitetskontoret og setter gullkant på en ellers litt grå (og glatt!) dag i Trondheim.
Kafédate med gode venninner i morgen, og ellers er helga blank og fin med rom til tur, bok, te og film.
God helg til alle dere glamorøse mennesker!

S sa...

Ah, fredag igjen!
I dag er jeg slett ikke glamorøst kledd, og disse klærne blir nok kassert når jeg kommer hjem. Utslitte klær blir ikke finere av å ligge i skapet. Og jeg kjenner at jeg er i modus for rydding, sortering og kasting. Det passer veldig godt med at vi nå går inn i februar og min siste måned i ordinær jobb på ei stund. Snart "eier" jeg dagene min litt mer, og jeg kan sette ned tempoet, få tid til å fordype meg i faglige problemstillinger og forhåpentligvis tilbringe mer tid på hytta. Samt bruke litt tid til å gjennomføre kaste-sortere prosjekter som jeg har noen av. Snart bare fire uker igjen!

Ellers er dette en nokså stille fredag på jobb, selv om jeg har mange ting på lista mi. Må jobbe både lørdag og søndag, men er innstilt på det så det skal nok gå greit. Velger derfor å legge lista lavt i forhold til hva jeg ellers rekker, annet enn å slappe av med familien. Og så har jeg blitt inspirert til å kjøpe med tulipaner hjem i dag...

God helg til alle, og en stor takk til vertinna for å øke bevisstheten omkring sløsing, både av penger og miljøfiendtlige ting.

Lektor Tørrdal sa...

Jeg skal få kolonisert Amerika og fått Norge gjennom mellomkrigstiden, før det skal vurderes noen historieprøver. Men så er det endelig helg. Jeg har satset på helsvart antrekk i dag med svart tunika, svarte bukser og svarte Doc. Martens. Men egenprodusert smykke med turkise treperler. Målet for helgen er å lære å sy. Hvorfor ikke være litt overambisiøs på januars siste dag?

Maren sa...

Hurra, det er fredag! Jeg har hjemmekontor med te og bacheloroppgave, samt litt Rune Christiansen innimellom. Antrekket er veldig hjemmekontorete, som herved får bli et ord. Men fint og behagelig og motiverende i seg selv.

I helga skal jeg jobbe, men også spise middag med venner, og forhåpentligvis ta en kinotur. Også skal jeg jo lese i boka mi så klart. Gleder meg! God helg!

X sa...

Fantastiske fredag, men litt forkjølese greier å ødelegge for glamouren...... Tulipaner på vei hjem etter å ha hentet en av mine døtre på hybelen, det blir så flott å ha henne hjemme en kveld igjen!
Ellers har vi i Trondheim barokkfestival denne uka! Blir riktig bortskjemt med god musikk, og i morgen blir det Conserto Grosso i Erkebispegården. God helg til alle og takk igjen for fab blogg!

.mette sa...

Ikke mye glam foreløpig - men klokka tikker og går og jammen er det ikke helg igjen. Kjolen skal på og fisken skal i ovnen. Dette blir en fin helg! .mette

Lotta sa...

Fredag igjen! Jeg var tidlig oppe, og er derfor straks ferdig etter en hektisk innspurt på jobb. Gleder meg veldig til snart å gå ut og få litt dagslys, tross all tåke og is og slaps der ute.
Glamouren er på plass i dag, med en løs og fin strikkegenser, øredobbene jeg fikk av mannen i julegave, rød leppestift i fargen Envy fra Estée Lauder, mens dagens duft er min evige yndlingsparfyme Shalimar. Uvanlig mye glam til meg å være på en fredag! Men kjenner jammen at jeg blir litt oppløftet av det.

I helga er jeg nok en gang alene med de søte små - må skynde meg å alliere meg med noen og legge noen planer, så vi ikke går på veggen. På kveldene skal jeg drikke rødvin, spise gode oster med fikenmarmelade og lese ferdig "Et norsk hus" av Vigdis Hjorth.

God fredag!

Frøken desiBel sa...

God fredag:)

Har på meg fin og behagelig kjole i dag, det nærmeste jeg kommer joggedress på jobb:) Er på tredje uka med prolaps i korsryggen, og til tross for gammeldamegange, så kan jeg fortsatt jobbe, om enn litt redusert. Bra for hodet om ikke annet.

I helga blir det spilling, for neste helg er NM for brass band. Innimellom er planen å ligge strakt for å bli bedre.

Håper alle får en fin helg.

Tigram sa...

Lang dag på jobb. Dagens glamour var morgonbad i elva. Framleis frisk kjensle i heile kroppen.

Kjersti sa...

Jeg er på vei hjem, etter seminar på Blindern. Det høres traurig ut, men føles ganske glamorøst fordi jeg akkurat har begynt å studere i godt voksen alder (som det heter). Hjemme venter en kveld gardist-sønnen, som er hjemme på perm. Og en ganske åpen helg ligger foran meg, med rikelig mulighet til lesing av både pensum og annet. Deilig følelse!

Anonym sa...

Ny bluse på meg nå ! :)

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra strålende fine og forblåste Bodø!

Her er det glamour i lange baner med nye jeans, lysegrå singlet og sort fin cardigan med brosje på brystkassen. Ring med juksesteiner i samme farge som brosja har jeg også. Jeg dufter av Valentina, har Mac på leppene og ny mascara fra Max Factor på vippene. Helga skal tilbringes delvis på diverse frivillige aktiviteter, litt ute i marka med den firbeinte, samt med ei god bok (H for Hawk) og en kopp te fra Mariage Frères. Gleder meg til alt!

Ina sa...

I bilen på vei til mamma og pappa i Vestfold, kjole på og sliten på en god måte etter en hektisk, men meningsfull uke 3 i ny jobb. Britney Spears Believe (ikke mobb, det er en nydelig patchouli/guava!) og støvletter med hæl. I morgen er det fest hos en venninne som har vært utenlands noen år. Ellers litt jobb. God helg!

togpiken sa...

Jeg har nå fått meg en aldri så liten glamourfredagtradisjon med kakao til frokost, og i dag var intet unntak. ukens høydepunkt for en ukependler var å bli møtt av min kjære på togstasjonen og få et langt og mykt kyss. Etter det har jeg fått strukket kontorkroppen på en yogatime. Etter en lang dusj kjenner jeg meg fylt av fred og ro og velvære. Nå venter mat og et glass vin med kjæresten. Helgen byr på null planer, og det er utrolig deilig! Den er åpen for alt og ingenting - og det synes jeg er luksus. Det eneste jeg vet er at den skal involvere tulipaner! God helg!

Ingerid sa...

Fredag kveld og endelig kom leppestiften på. Rosa fra Mac, skarp og fin til avslappede klær i dag. Dagen har vært rolig, men bortsett fra leppestiften var dagens glamorøse innslag Hvid creme the fra Perchs tehus, håndkrem med vaniljeduft og Burberry Woman bak øret. God helg til alle!

Gunn sa...

Startet dagen tidlig i dag på grunn av reise til Trondheim. Glamouren i dag bestod av sølv øreringer og en dash av Diorissimo. Kald januarvind gjorde at påkledningen ble mer praktisk enn glamorøs. Årsaken til reisen var besøk på bokloppemarked der de fristet med et utvalg på 50 000 bøker. Loppemarkedet var i ett av de sjarmerende gamle husene langs Nidelven, i Kjøpmannsgata. Skjeve og gyngende golv, men du verden hvor imponert jeg ble over utvalget av bøker. Så ryggsekken var full da jeg dro hjem. Bøker av Colette og Francois Sagan pluss en nydelig billedbok med bilder fra Karen Blixens liv. Lykke!God helg til Glamourbibliotekaren og alle hennes lesere. :-)

Anonym sa...

Helt utenfor emnet for innlegget her, men jeg fant noen historiske bilder, du må scrolle ned til nesten på bunnen, der finner du Audrey :)

http://pulptastic.com/40-rare-historical-photographs-must-see/

Populære innlegg