søndag, januar 25, 2015

iHerb-tips



Nå skal jeg egentlig ikke friste meg selv eller andre til å shoppe, siden vi akkurat har tipset hverandre om hvordan man kan spare penger - men jeg er i ferd med å gå tom for fuktighetskrem, og ettersom de jeg vanligvis bruker (Origins, L'Occitane) er litt i dyreste laget, tok jeg en titt på iHerb. Der har de en av mine yndlingsmerker på tilbud nå, 20% avslag på alt fra Avalon fram til og med onsdag, så da benyttet jeg anledningen til å bestille tre ansiktskremer. 







Det er Avalon som har disse deilige lavendelproduktene jeg har skrevet om så mange ganger før. Jeg er aldri uten denne bodylotionen, og mannen min er glad i shampooen. Verdt å prøve!

De har endret portoreglene litt, men disse tre kremene er så lette at internasjonal post ble kun 2 dollar.. Pass på at dere velger riktig porto, så dere slipper å punge ut for dyr leveranse på døra om det finnes billigere alternativ. Det kommer selvfølgelig an på hvor mye pakken veier. Min erfaring er at det aldri lønner seg å storhandle hos iHerb. Selv om tollgrensa er hevet nå (til 350 inkl. porto), blir det fort en tung pakke - og plutselig er portoen på 24 dollar og man skyter forbi tollgrensa i full fart. Ergo - hamstring er unødvendig, man kan heller kjøpe mer senere når man trenger noe igjen. 

iHerb opererer med et bonus-system - alle kunder får hver sin kode som de kan dele ut til andre, og tjene poeng som de kan bruke senere. Min kode er HUZ242, legges inn mot slutten når man bestiller, og gir nye kunder $5 i avslag på første bestilling. (Jeg er mao ikke mer sponset enn hvermansen)




9 kommentarer:

Fagbibliotekaren sa...

Har aldri bestilt noe før, men er en sucker for gode tilbud og rabattkoder og sånt, så nå slår jeg til! Fem dollar er jo faktisk en del akkurat nå når dollaren er så høy :-o

Anonym sa...

jeg har bestilt litt fra iHerb, bl.a den eplesjampoen du skrev om, leppestifter og rouge. Har også bestilt cocos shampoo og balsam og jeg har tenkt å bruke opp alt dette før jeg bestiller noe nytt nå.
Så jeg følger sparetipset ditt nå, men selvfølgelig trenger man kremer og det er tilbud, så er det jo bare å handle inn.
la forresten merke til at den ene boksen med te som du også skrev om kostet ca 60 kr hos iHerb mens jeg har sett de selger samme boksen hos home & cottage og andre interiørbutikker for det dobbelte. det er jo litt kjekt da for de som vil ha dette merket og de fine boksene :)

Glamourbibliotekaren sa...

Fagbibliotekaren: Have fun shopping! :)

Amatørfotografen: Å ja, epleshampoen, den er nostalgisk og fin! Lurt å bruke opp det man har før man bestiller nytt. Jeg har alltid tre kremer som jeg veksler mellom (dag, natt og en både-og som er fin å ha på reise), så det er ikke snakk om noe hamstring for min del heller akkurat nå.

MissLucy sa...

har du prøvd disse kremene? Jeg er nysgjerrig, for jeg er alltid på jakt etter gode, lette kvalitetskremer som er paranefrie og økovennlige. Vanligvis veksler jeg mellom Origins, L'occitane og REN, men som deg synes jeg de er i dyreste laget. Men jeg er kresen på fuktighetskremene mine - parabenfri er bare ett kriterium. De må være like gode som dermalogicakremene jeg brukte i gamle dager. Weleda f.eks er det verste jeg kan smøre i fjeset - altfor fet.

Glamourbibliotekaren sa...

Marie: Jeg mener jeg prøvde den oransje en gang og var fornøyd. Dessuten er jeg så superfornøyd med bodylotionen, så jeg gir ansiktskremene et forsøk også. Tror ikke de er så fete som Weleda altså. Kan komme med rapport når jeg får dem!

Glamourlegen sa...

Avalon sin lavendelsjampo er så sterk at både mannen og jeg får utslett i ansiktet av den. Prøvde å bruke den som dusjsåpe istedet men måtte gi opp. Håndsåpene deres derimot, er supre. Sitron og lavendel er favorittene, peppermynte blir litt for sterk for huden.

(E.l.f. har veldig bra sminkekoster og baked blush, Nutiva sin kokosolje er deilig i mat, Aveeno parfymefri bodylotion med havre er nydelig fuktende og trekker fort inn, og listen over godt likte produkter er lang!)

MEN! Jeg har et spm til deg, i den grønne og skjønne ånd. Hva tenker du om å handle økologisk og snilt, og så få varene sendt med fly fra USA? Her er jeg litt ambivalent nemlig.

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourlegen: Så kjipt at dere får utslett av shampooen! Min man er allergisk og sensitiv men har aldri reagert på den, heldigvis. Angående frakt fra USA: Det er aberet, jeg tenker mye på det. Det finnes jo ikke noen gode argumenter egentlig. Skulle gjerne kjøpt bare kortreiste produkter.. Jeg trøster meg med at jeg ikke handler så mye/ofte på nettet, kjøper kun det jeg trenger på iHerb, hamstrer ikke ting jeg ikke kommer til å bruke, og ellers kjøper jeg bare en og annen bok/plate fra utlandet. Aldri klær/sko/diverse. Dårlig unnskyldning, jeg vet det :)

Glamourlegen sa...

Da har jeg større grunn til grubling enn deg, siden jeg har fått en kjempecrush på iherb og har i perioder bestilt mye. Hudpleie, babyprodukter, mat, etc. Det er jo så enkelt! Egentlig bra at prisen på DHL-frakt har gått opp, begrenser meg litt mer når jeg må gå på posten for å hente pakkene selv.

Glamourlegen sa...

Nei nei, her ble det tullball. Det er Everyday Shea sin lavendelshampo som ikke kan brukes! Aldri prøvd Avalon sin lavendelshampo.

Avalon sine er greie, men vi kan bare bruke de med minimal/ingen duft, og de to jeg har prøvd føler jeg at ikke vasker helt rent, og håret blir mørkt og småfett med en gang. (Awapuhi mango og olive & grapeseed).

Populære innlegg