torsdag, april 09, 2015

Hagevandring tidlig i april


Rosa primula på gang!

Og gul!


Og kuleprimula! Jeg er så glad i primula. 


Og nesten enda mer glad i aurikler! De er jo knapt å få kjøpt nå for tiden, men jeg er heldig og har arvet både fra mormor/mamma og fra naboen. 



Stjärnflocka! Åh, gleder meg. 


Den enkle hvitveisa kommer alltid før den fylte. 



Nydelige små fargeklatter her og der. 


En kaprifol er i full gang med å klatre rundt verandatrappgelenderet. 



Og disse er humlene ekstra fornøyd med. 


Det er så deilig at våren er her! Sol til langt på kveld ute i hagen, fuglekvitring og blomstring... 

5 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

For noen skjønnheter! :-) Men hvordan går det med rådyra hos dere, synes å huske at de hadde noen måltider i hagen? Alle løkene jeg satte ned i høst er på vei opp nå, men det søte rådyrparet som holder til her ser ut til å ha venta med like stor forventning som meg og står klare så snart en liten krokus drister seg til å stikke hodet opp. Gnafs! Sukk..

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Rådyrene foretrekker tulipaner, og lar krokus og påskeliljer stå, heldigvis. Men jeg tror nok de har spist 90% av tulipanene som har kommet så langt, hehe.

Stine Arkeologine sa...

Uffda.. Jeg har hørt at de kan ha ulike preferanser, krysser fingrene for at mine er krokusspesialister og har spist seg gode og mette til tulipanene kommer! :-)

Synne sa...

Så herlig å se alt som spirer og gror! Nå er det så varmt og lyst ute, og jeg storkoser meg!

Anaruh sa...

Hos meg spiste de de første krokusene også, så jeg googlet etter råd. Fant et tips om å bruke blodmel, som er gjødsel som er laget av slakteriavfall; kan skjønne det hvis en vegetarianer synes det er vel drygt, men det har funket supert så langt! Berre eit tips der, altså

Populære innlegg