torsdag, mai 21, 2015

Citizen Kane (1941)










På selveste 17.mai hadde vi movie night igjen. (Det har vært en del filmer i vinter som jeg har glemt å rapportere om her i bloggen, men nå skal jeg bli flinkere til å huske det)

Denne gangen så vi Citizen Kane, en av de mest kjente filmene noensinne, av og med Orson Welles. Charles Foster Kane er en mediekonge av de store, men dør nærmest alene på sin enorme eiendom. En reporter vil finne ut hvordan livet hans egentlig var, og vi får se det hele bli rullet opp retrospektivt. (Som liten ble han adoptert bort til en bank!!) Absolutt en must-see-film. 

3 kommentarer:

Synne sa...

Megaklassiker! Jeg likte den godt, og så den da jeg bodde i Paris, sammen med kjæresten min - han satt i Oslo, og vi så den samtidig på hver vår datamaskin. Fint!

Glamourbibliotekaren sa...

Ah, så Harry & Sally av dere! :)

Maja sa...

Elsker gamle filmer. Denne har jeg ikke sett! Men hørt om, naturligvis.

Populære innlegg