søndag, mai 17, 2015

Et tips om klatreplanter


Et lite interiørtips på nasjonaldagen! Har man et vindu av passe størrelse med utsikt ut mot noe fint (i dette tilfellet: japansk prydkirsebærtre i blomst, høye grønne trær, et klesstativ der sengetøy flagrer i vinden om sommeren) - og en klatreplante med en viss lengde - kan man bruke planten som gardin! Denne gullranken har stått et annet sted i stua og klatret langsmed en bjelke i taket, hvor den har møtt sin søster som klatrer fra motsatt side - og som har blitt så lang - at de plutselig lå dobbelt. Da kan man jo heller flytte denne til et vindu! 

Dessuten blir det ekstra koselig å henge opp gardiner her til høsten når kveldene blir mørke igjen.



Og denne da. Heggen, så velduftende at jeg blir helt ør. 


Ha en fin nasjonaldag, kjære venner!

5 kommentarer:

Ingunn sa...

Så fint du har det hos deg :-) God idé med klatreplante, hvis jeg bare klarer å holde liv i mine, he he. Gratulerer med dagen!

Stine Arkeologine sa...

Så enkelt og fint! (Nesten litt japansk stil, så det passet jo veldig godt med et japansk kirsbærtre i bakgrunnen!). Håper dere også hadde en fin nasjonaldag. :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Ingunn: Takk for det! Forsinkede gratulasjoner til deg også! :)

Stine Arkeologine: Tusen takk! Håper du hadde en fin dag! :)

Glamourlegen sa...

Håper du hadde en strålende hipp hipp hurra :) Og takk for grønne tips!

Kommer nok til å spørre og grave her inne endel etterhvert; fra juni får vi stor hage, og det følger med endel trær og busker. Foruten roser og rhododendron aner jeg ikke hva som følger med - vi var på visning i desember.

VET at jeg må ha magnolia, syriner i bøtter og spann (lyselilla, hvit, og favoritten - den mer kjøttfulle, fyldige, mørke), sjasmin eller skjærsmin, hegg, spirea og kaprifol. Sånn til å begynne med :)

Synne sa...

Kjempetips! Jeg vil gjerne ha plater som slynger seg rundt omkring med tida!

Populære innlegg