onsdag, august 19, 2015

Perchs grønne rabarbrate


Danske A.C. Perch's Thehandel, som skriver med genitivsapostrof på bokser og pakker, men ikke på websiden sin, er blant mine yndlingsprodusenter/leverandører av te. Tidligere måtte man til Danmark, stå i kø langt bortover fortauet og deretter trekke kølapp i deres knøttlille butikk i Kronprinsensgade i København. Nå finnes de jo heldigvis flere steder, som f.eks. i underetasjen på Steen&Strøm! Det har jeg vel nevnt mange ganger tidligere her i bloggen, men det er fint å minne seg selv på det i blant. Der kan man gjerne ta en sving nedom før man skal bort i middag eller bursdag eller juleselskap når den tid kommer. Te med utstyr er fine gaver til vertskapet!

Dagens første kopp te her i huset ble Perchs utsøkte grønne te med rabarbra. Det er ikke så mye annet å si om den enn at den er veldig god, og at den bør være et fast innslag i teskapet. Og i teselskapet!

Den sommerlige fine koppen er fra Roy Kirkham, og kosta en tier på loppis for et par år siden. Jeg fant enda en på en bruktbutikk et helt annet sted i landet! 



Posen er vel ikke så spennende i seg selv, kanskje. Men boksene deres (ikke avbildet her) er fine!

9 kommentarer:

ringvold sa...

Grønn te med rabarbra hørtes virkelig godt ut. Selv har jeg konsumert større mengder med hvit te med ananas fra Perch's i sommer. Den kan og anbefales.

Glamourbibliotekaren sa...

Absolutt, den hvite ananas-teen er min aller største favoritt fra Perchs! Ofte omtalt her i bloggen, som her og her og her, samt i rapporter fra utallige teselskaper såklart :) Nydelig!

Beady sa...

Kjenner du til om Mariage Freres er på vei inn i Norge? Jeg har sett via googlesøk at Ostehuset i Stsvanger har merket, men jeg vet ikke noe om utvalget. Håper det kommer til hovedstaden også.

Stine Arkeologine sa...

Kjempesøt kopp! :-) Rabarbra-te høres friskt og godt ut, må prøve det en gang!

Glamourbibliotekaren sa...

Beady: Det vet jeg ikke noe om, dessverre! Det var noen som nevnte butikken i Stavanger en gang husker jeg, men jeg har ikke hørt om andre steder.

Stine Arkeologine: Ja, er ikke koppen fin? Sommerlig!

Josefine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Josefine sa...

Jeg skulle redigere kommentaren over, så kom jeg i fare for å slette den.

MEN det jeg ville si var at den teen er kjempegod! Må si at teutvalget i byen har blitt bedre de siste årene med Kusmi og Perchs som nyeste innslag. Det har nesten blitt vanskelig å velge hvilken tebutikk man skal handle i når teboksene trenger påfyll :p

Tigram sa...

Den grøne rabarbrateen er så nydeleg, fekk den anbefalt på Perch's på Steen & Strøm. Men saknar skålvekta frå Thehandelen i Kronprinsens gade. Og for ein kopp!

Anonym sa...

Jeg har ikke smakt noen av disse, men jeg synes posen var fin også :) Jeg har en ting for poser hahaha :)

Populære innlegg