fredag, desember 25, 2015

Glamorøs fredag og 1. juledag



Hei! Håper dere har det fint i jula! Her har juleforkjølelsen sneket seg inn, men det ødelegger ikke stemninga for min del i allefall. Da har man jo enda større grunn til å drikke varm te og sitte i ro og lese! Jeg har fått bøker til jul, hurra!

Det er visst glamorøs fredag, så rapporter er hjertelig velkomne! Her går det i ull og cashmere og raggsokker og Coco og julete fra Marks&Spencer. Har knipset noen bilder fra vårt hjem:
 


Det er så fint lys ute på denne tiden av året. 


Jeg rigger meg til med puter. Her skal leses!



En rød amaryllis er snart på gang i vinduet. 


Soverommet får et hulepreg i jula. Lunt og rødt, jeg blir trøtt bare av å se på dette bildet. 





7 kommentarer:

Elida sa...

Her går det i julesokker med fôr og fleecegenser, Davidoff parfyme og kaffe i store mengder. Eg fekk ei bok til jul, om kongeparets 25 år på tronen, og den skal leses saman med julehistoriene frå Penguin. God 1. juledag :-)

HildeSofie sa...

Hoi, det er jo fredag! God glamorøs julefredag!

Her er vi straks på vei til første juledagsmiddag hos min søster, så jeg har fått på meg litt finstas igjen, etter å ha tuslet rundt i ull og pysj i flere timer. Duften er Neroli & Orchid fra L'Occitane, og neglene er julerøde.

Jeg blir her hos familien helt til onsdag, så det blir mange turer ut med hunden, sene morgenfrokoster og julefilmer jeg har sett tusen ganger før. Hurra!

Fortsatt god jul til alle :-)

petit sa...

God jul! Her preges det mer av at jeg er hundepasser en kort periode enn av juleglamour.

Nyter dagen etter og tar det med ro, ei venninne tok turen innom, veldig hyggelig ☺

Ønsker deg en fortsatt god jul og god bedring! :)

Stine Arkeologine sa...

Til lykke med jula, som de sier der jeg er fra! 1. juledagsantrekket mitt er svart kjole med rød strikkejakke til, julerøde negler og håret i løs knute. Har vært på et koselig besøk, spist goro, krumkaker og Smørbukk-karameller og lest i en av de tre bøkene jeg fikk til jul. Og sett "The holiday" for sikkert tiende gang, alltid koselig. :-) Riktig god bedring og kos deg med bøkene dine!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag - jeg rekker det med et nødskrik, ser jeg! Her har dagen blitt tilbrakt i kirka og hjemme, med fryktelig god og samtidig lett mat (hjemme) og masse kos. Min far tok lang tur med hunden min, så jeg slapp og kunne kose seg med strikketøy. Skal også lese litt etterhvert; fikk to bøker i går og gleder meg til å starte på Havboka først!

Fortsatt god jul til både glambibliotekaren og alle gjestene!

Anonym sa...

Oj,... jeg rakk ikke glamorøs fredag og 1 juledag, men god andre juledag alle sammen. Gleder meg til en god tur med mannen min, og siden hyggelig julebesøk her hjemme. Har julebrød i ovnen og finpyntet stue. Det er virkelig koselig hjemmet mitt også.

Flott julehjem du har kjære Glamourbibliotekar. God fortsetning :)
Vh Astrid

Maja sa...

Koselig hjemme hos deg altså. Her går dagene (også fredag) med til å sløve i pysj og drikke gløgg og se film, broren min og jeg er hjemme hos mamma og pappa og alt er veldig koselig og kjent :) Same procedure osv. God jul!

Populære innlegg