torsdag, desember 17, 2015

Årets julekort


Det var et ønske om å se flere av de russiske julekortene jeg sender ut i år: Kanin som skåler i te, bjørn, piggsvin og kanin som spiller i band, kanin og snømann som danser til radioen, osv osv. Jeg forsøker alltid å få tak i gamle ubrukte julekort - som disse fra Sverige for et par år siden, eller amerikanske prektige 50-tallsgreier i fjor.  I år har jeg altså satset på fine åttitalls-tegneseriekort fra Sovjetunionen, tenkte kanskje det var OL-bjørnen Misha fra 1980, men det er muligens en slektning? 



Mitt alter ego skåler i te. 


4 kommentarer:

Anonym sa...

Så morsomt! Dette vekker barndomsminner. Husker vi fikk noen tegneserier fra østblokken på 70-tallet, med noe lignende som dette.

Anonym sa...

Så herlige! Jeg vil gjerne være med å slå et slag for tradisjonen med å skrive julekort. De er så koselige å skrive og det er så hyggelig å finne julekort i postkassen når du kommer hjem en førjulsettermiddag :-) Førjulshilsen fra Kathrin i Trøndelag

Stine Arkeologine sa...

Fine! (og litt surrealistiske..). Savner håndskrevne julekort, og jeg tenker at det er en tradisjon som er lett å blåse liv i! Dette kan alle greie, det er så koselig å få se håndskriften til dem man er glad i. :-)

Hazel sa...

Hvor er de fine. Tak for kigget :-) Minder lidt om denne animerede, russiske julesang: https://www.youtube.com/watch?v=ahgmvY3eZRo

Populære innlegg